Goodyear apeluje do operatorów flot

, 10 stycznia 2011, 0:00

Samochody ciężarowe, autobusy i autokary, które poruszają się po niemieckich drogach, również w tranzycie, powinny posiadać opony M+S na osi napędowej. W sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym, brak opon M+S na osi napędowej grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych.

Obecnie wszystkie dostępne w Europie opony Goodyeara na osie napędowe dedykowane do pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów to opony typu M+S. Jednak kierowcy, którzy korzystają z ogumienia innych producentów, nie tylko powinni przestrzegać nowych przepisów, ale także zadbać o bezpieczeństwo

i odpowiednią głębokość bieżnika opon. Zgodnie z zaleceniami firmy Goodyear, głębokość bieżnika w warunkach zimowych powinna wynosić co najmniej 6 mm (nie dotyczy wyjątków ustanowionych przepisami lokalnymi).

– „Jesteśmy zadowoleni z tej zmiany przepisów, ponieważ niewłaściwe opony mogą prowadzić do konieczności pozostawienia pojazdu w trasie, co oznacza zakłócenie dostaw i chaos na drodze. Naszym zdaniem wszystkie pojazdy ciężarowe, autobusy
i autokary poruszające się po drogach w warunkach zimowych powinny mieć opony zimowe, które lepiej sprawdzają się w niskich temperaturach, nawet przy suchej drodze. Nieprzewidywalność pogody w ostatnich latach potwierdza konieczność przygotowania się na nagłe opady śniegu i niskie temperatury” – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu Truck Tires Goodyear Dunlop Tires Europe B.V.

Zimową rodziną opon Goodyeara dla pojazdów ciężarowych i autobusów jest Ultra Grip, w której skład wchodzą opony na oś sterującą WTS, oś napędową WTD oraz niedawno wprowadzone na rynek opony naczepowe WTT. Goodyear oferuje 16 rodzajów ogumienia zimowego, w tym także opony miejskie.

Dotychczas nie opracowano jeszcze międzynarodowej definicji ogumienia zimowego do pojazdów dostawczych. W niektórych przepisach opony oznaczone M+S („błoto i śnieg”) lub podobne uznawane są za tego typu opony zimowe. W ramach innych norm opona zimowa oznacza oponę zaprojektowaną specjalnie do ekstremalnych warunków zimowych. Takie właśnie różnice stały się jednym z powodów, dla których firma Goodyear opracowała własną identyfikację wizualną w postaci konturu góry i płatka śniegu, pomocną zarówno dla kierowców, jak i policjantów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!