Nowy MAN TGX dla oszczędnych

, 15 marca 2011, 13:44

Wzrastające ceny paliw zmuszają do poszukiwanie sposobów na oszczędności. Kluczowym czynnikiem pozwalającym na obniżenie całkowitych kosztów eksploatacji pojazdu (TCoO) w pojazdach obsługujących trasy dalekobieżne jest redukcja zużycia paliwa. Nowy MAN TGX EfficientLine 4×2 o mocy 440 lub 480 KM potrafi zaoszczędzić do 3 litrów oleju napędowego na 100 km – przy rocznym przebiegu 150 000 km i czteroletnim okresie użytkowania, pozwala to na zaoszczędzenie 18 000 litrów paliwa.

Redukcję spalania osiągnięto poprzez zastosowanie poniższych elementów wyposażenia:
– Skrzyni biegów MAN TipMatic Fleet z oprogramowaniem umożliwiającym pracę w trybie automatycznym lub MAN TipMatic Profi, który może pracować w trybie automatycznym lub ręcznym. Dwunastostopniowa skrzynia biegów z redukuje zużycie oleju napędowego przez optymalną strategię przełączania,
– TPMS, czyli systemowi kontroli ciśnienia w kołach – ciśnienie niższe od optymalnego o 2 bar zwiększa zużycie o 0,2 l/100 km,
– Pakiet aerodynamiczny i osłona boczna podwozia redukują opory powietrza, podobnie jak brak zewnętrznej osłony przeciwsłonecznej i optymalne ustawienie spoilera,
– Opory toczenia zmniejszane są zaś przez energooszczędne opony, które dzięki swojej konstrukcji w mniejszym stopniu się deformują,
– System zarządzania sprężonym powietrzem (APM) automatycznie wyłącza sprężarkę powietrza, gdy nie ma zapotrzebowania na sprężone powietrze,
– Energię elektryczną oszczędzają zaś światła do jazdy dziennej, pobierające ¼ mocy świateł mijania,
– Przestawienie ogranicznika prędkości z 89 do 85 km/h zmniejsza opór jazdy o 1/10
– Alternator o natężeniu 120 A, o 10 A większym niż dotychczas (a także sprawności energetycznej większej o 4 proc), jest bardziej trwały i daje redukcję zużycia paliwa
– Lżejszy zbiornik sprężonego powietrza, zbiornik paliwa i felgi oraz brak koła zapasowego to nie tylko redukcja masy, ale także zwiększenie ładowności o 500 kg.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

82.160.208.*, 15 marca 2011, 19:45 1 0

A I TAK MANy TO NAJWIĘKSZE BADZIEWIA!! :)

Odpowiedz

77.115.236.*, 26 grudnia 2011, 16:06 2 0

manyo dobre wozy mowie to jako kierowca z 32 letnim stazem tylko nie rozumiem dlaczego ograniczono predkosc do85 gdyby ktorys z inzynierow choc raz przejechal sie zestawem w realnej sytuacji i sprobowal wyprzedzic taki sam zestaqw to by zrozumial dlaczego ciezarowki blokuja lewy pas nikt nie robi tego zlosliwie ale w 9 godzinach jazdy kazdy chce zajechac jak najdalej

Odpowiedz

79.185.35.*, 20 stycznia 2014, 21:38 0 0

JEŻDZE MANEN OD 2006 R KAZDY Z NICH MIAŁ PRZESTAWIONY KAGANIEC NA 92 KM. ZUŻYCIE PALIWA NIE WZROSŁO A ZNACZNIE ZWIĄKRZYŁSIĘ ZASIĘG PRZEJECHANYCH KM W CIĄGU DNIA .JAZDA POLEGAJĄCA NA PLACENIU Z KILOMETRÓWKI PO OBNIŻENIU Z 89 NA 85 KM ZMNIEJSZY MIESIĘCZNY DYSTANS O OKOŁO 600KM MIESIĘCZNIE .A ROCZNIE OK 7200KM TO JEST PRAWIE 3/4 MIESIĄCA W ROKU JAZDY ZA DARMO!!!!!!!!!!!!TAK NAPRAWDE TO MY KIEROWCY NAJBARDZIEJ NA TYM UCTERPIMY !!!!!!!

Odpowiedz