Do działania wielu ważnych i mających wpływ na bezpieczeństwo układów w samochodach użytkowych wykorzystywane jest sprężone powietrze. Do układów takich należy zawieszenie pneumatyczne, sterowanie skrzynią biegów, czy też układ hamulcowy. W celu zapewnienia wymaganego stałego ciśnienia roboczego sprężone powietrze musi być odpowiednio gromadzone i przechowywane.
Do tego stosuje się zbiorniki sprężonego powietrza. Zgromadzone w zbiorniku sprężone powietrze pozwala pokryć chwilowe zwiększone zapotrzebowanie, które przewyższa wydajność kompresora.
Przyczyny usterek
Niewłaściwie wykonane połączenia spawane mogą skutkować nieszczelnością i utratą ciśnienia, a w najgorszym przypadku pęknięciem zbiornika. Również zastosowany materiał ma ogromne znaczenie: wyłącznie wysokiej jakości stal o odpowiedniej wytrzymałości na rozciąganie zapewnia bezpieczne działanie i eksploatację. Kolejnym istotnym czynnikiem jest powłoka zabezpieczająca przed korozją zewnętrzną i wewnętrzną zbiornika. Jeżeli warstwa zabezpieczająca nie ma odpowiedniej grubości, szybko może pojawić się korozja. W takim przypadku zmniejsza się trwałość zbiornika i pojawia się ryzyko powstania nieszczelności, a nawet pęknięcia.
Więcej informacji technicznych na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze