W marcu 2011 odbyła sie prezentacja silnika Mercedes-Benz najnowszej generacji przeznaczonego dla samochodów ciężarowych. Europejska wersja silnika pod nazwą “BlueEfficiency Power”, budowana w fabryce Mercedesa w Mannheim, bedzie zastosowana w nowej generacji pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz.
Zarezentowany nowy silnik Daimler AG spełnia normę emisji spalin Euro VI, która bedzie obowiązywać od roku 2014. Jednocześnie silnik ten jest bardzo efektywny w swoim segmencie rynkowym. Dzięki uniwersalnej architekturze może być stosowany w pojazdach Daimlera na całym świecie, co pozwoli koncernowi na znaczne obniżenie kosztów produkcji dzięki korzyściom skali.
Silnik "BlueEfficiency Power" jest tylko jednym z elementów nowego pakietu, jaki znajdzie sie w nowym samochodzie cięzarowym Mercedes-Benz, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku.
Jak podkreślił Andreas Renschler, członek zarzadu odpwiedzialny za Daimler Trucks, wcześniejsze stosowanie silników spełniających Euro 6 powinno skutkować zwolnieniem firm posiadajacych takie auta z opłat autostradowych – ale to jest zadanie polityków.
Komentarze