Hybrydowe Volvo FE Hybrid w sprzedaży w Europie

1 kwietnia 2011, 13:38

Po testach eksploatacyjnych, Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż ciężarówek z napędem hybrydowym. W czerwcu ruszy produkcja pierwszej seryjnej partii, liczącej około 100 pojazdów hybrydowych. Ich dostawy są zaplanowane na lata 2011–2013.

Pojazdy hybrydowe są cichsze i zużywają do 30 procent mniej paliwa. Ich głównym zastosowaniem jest dystrybucja towarów i wywóz odpadów na obszarach miejskich. Hybrydowe Volvo jest napędzane 7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 340 KM i momencie obrotowym 1300 Nm, w wersji przeznaczonej pod zabudowę śmieciarką, lub odpowiednio 300 KM i 1160 Nm, w wersji dla transportu dystrybucyjnego.

Silnik spalinowy jest sprzężony równolegle z silnikiem elektrycznym o mocy 120 kW.  Napęd został zaprojektowany z myślą o możliwości odzyskiwania jak największej energii podczas hamowania, nie wymaga doładowywania ze źródeł zewnętrznych. Pojazdy hybrydowe najlepiej sprawdzają się w intensywnym ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania. Od wiosny 2008 r. testowano nowe rozwiązanie we współpracy z kilkoma klientami Volvo. Volvo FE Hybrid zużywa o 15 do 20 procent mniej paliwa, a w hybrydowych śmieciarkach z elektrycznym napędem mechanizmu zgniatającego, do 30 procent.

Volvo FE Hybrid jest wyposażone w równoległy układ hybrydowy, w którym silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą być wykorzystywane zarówno wspólnie, jak i niezależnie od siebie. Włączanie poszczególnych źródeł mocy odbywa się automatycznie. Podczas jazdy na pierwszym biegu działa wyłącznie napęd elektryczny, zapewniający dynamiczne przyspieszenie. W kolejnej fazie ruchu układ napędowy przechodzi w tryb hybrydowy, w którym oba silniki: elektryczny i wysokoprężny, pracują w układzie równoległym, zapewniając niższe zużycie paliwa.


Początkowo Volvo FE Hybrid będzie dostarczane do 13 krajów Europy: Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Włoch, Holandii, Belgii i Luksemburga. W przyszłości mogą trafić również na inne rynki.

– „Fakt rozpoczynania przez nas produkcji seryjnej pojazdów hybrydowych jest ogromnie inspirujący i istotny z punktu widzenia rozwoju nowych produktów, ponieważ większość samochodów ciężarowych przyszłości będzie zawierała pewne elementy techniki hybrydowej. Hybrydyzacja to z pewnością ważny element układanki, której celem jest poprawa ekonomiki paliwowej w transporcie” – mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

W latach 2011-2013 planowana jest sprzedaż pierwszej partii produkcyjnej, liczącej około 100 pojazdów

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!