Norma Euro 6 w 13-litrowych silnikach Scanii

, 4 kwietnia 2011, 12:55

Scania zaprezentowała silniki o mocy 440 i 480 KM, spełniające normę emisji spalin Euro 6, By sprostać surowym normom, nowe jednostki napędowe łączą liczne rozwiązania techniczne, które redukują zanieczyszczenia, jak recyrkulacja spalin, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek, układ Common Rail, SCR i filtrowanie cząstek stałych.

Norma Euro 6 ogranicza emisję tlenków azotu i cząstek stałych do około jednej piątej wartości określonych normą Euro 5. Ponadto, procedurę testową rozszerzono o obowiązek zliczania cząstek stałych, co w praktyce oznacza, że emisja tego składnika spalin będzie jeszcze niższa – około jednej szóstej poziomu Euro 5.

– „Dołożyliśmy wszelkich starań, aby uniknąć jakichkolwiek kompromisów pod względem zużycia paliwa. Klienci przekonają się, że ekonomika paliwowa, własności trakcyjne i reakcje nowych silników są na identycznym poziomie, jak w naszych jednostkach napędowych Euro 5” – powiedział Jonas Hofstedt, wiceprezes Scania Powertrain Development.

Jednostki napędowe o mocy 440 i 480 KM przeznaczone są dla samochodów ciężarowych serii G i R. W ciągu 2012 r. dołączą do nich pojazdy wieloosiowe (8×2 i 8×4).

Norma Euro 6 wchodzi w życie w Unii Europejskiej i kilku sąsiadujących z nią krajach 31 grudnia 2012 r. w przypadku nowo wyprodukowanych pojazdów i rok później w przypadku pojazdów nowo rejestrowanych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

95.51.144.*, 5 kwietnia 2011, 13:41 0 0

U nas w Europie Euro 5 i 6,a co z milionami ciężarówek w Indiach,Chinach,Pakistanie Afryce nie posiadających żadnych norm????????!!!!!!

Odpowiedz