Volvo przedstawia wozidła przegubowe serii F

, 5 kwietnia 2011, 15:15

Volvo wprowadza nowe wozidła przegubowe. Seria F (A25F, A30F i A35F) charakteryzuje się wyższą mocą i momentem obrotowym w stosunku do wersji „E”. Zadanie jakie postawiono twórcom to ograniczenie spalania i emisji szkodliwych substancji przy jednoczesnym wzroście wydajności. W nowych silnikach podwojono też czas między kolejnymi wymianami oleju.

W sprzęcie Volvo występuje system automatycznej kontroli trakcji (ang. ATC, Automatic Traction Control), po płynnej zmianie z 6×4 na 6×6, w celu ograniczenia zużycia paliwa, a także wydłużenia życia opon i układu napędowego. Obecnie wszystkie modele są standardowo wyposażone w ten system.

Nowe wozidło zostało zmodyfikowane pod kątem komfortu pracy operatora, który ma przekładać się bezpośrednio na większą wydajność. Gumowe zawieszenie przodu w A25E i A30E zastąpiono zawieszeniem hydrauliczno gazowym, by zredukować wibracje kabiny – wystarczy raz w roku dopełnić cylindry. Pozostałe komponenty zawieszenia w maszynach serii F nie wymagają zabiegów konserwacyjnych. Wszystkie produkty serii F wyposażono w uproszczoną, elektroniczną dźwignię sterowania skrzynią ładunkową, która  umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie skrzyni oraz pozwala operatorowi ustawiać ją pod różnymi kątami i na różnych wysokościach podczas  wyładunku. W celu ułatwienia procesu zawracania i zwiększenia bezpieczeństwa w strefie tyłu pojazdu operator otrzymuje w wyposażeniu standardowym kamerę obserwującą tył oraz kolorowy monitor w kabinie.

W kabinie Care Cab zastosowano ulepszony panel sterowania, przeszklone drzwi by zwiększyć widoczność i nowy elektroniczny system kontroli klimatu. Z kolei system kontroli operacji Volvo, tzw. „Contronic”, dostarczający kluczowych informacji o zużyciu paliwa i czasach cyklów, został zmodernizowany i informuje operatora o wydajności pojazdu za pomocą nowego interfejsu. Tak jak wcześniej, system śledzenia informacji o maszynie MATRIS daje właścicielowi dostęp do ważnych informacji o wydajności maszyny albo fizycznie z niej samej, albo zdalnie za pomocą systemu telematycznego Volvo CareTrack. Dostęp do danych na temat maszyny jest teraz łatwiejszy niż przedtem i można się z nimi zapoznawać, siedząc w fotelu biurowym.

Poza tym wszystkie modele serii F wyposażono w permanentnie oliwione łożyska stożkowe jednorzędowe w konstrukcji przegubu, co poprawia trwałość i eliminuje kosztowne przestoje związane z konserwacją.

Zwieńczeniem tego pakietu jest opcja automatycznego wyłączania silnika, która zmniejsza koszty operacyjne, ponieważ wyłącza silnik, jeśli maszyna przez określony czas nie pracuje. Inne opcje to dodatkowe systemy filtrowania w silniku i kabinie, regulowane i podgrzewane elektrycznie lusterka wsteczne, szerokie opony w modelu A25F i wiele innych.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!