Mark Pigott, prezes i dyrektor generalny PACCAR, skomentował wyższe przychody i zysk netto za pierwszy kwartał 2011 r. Powiedział, że wyniki PACCAR odzwierciedlają lepszą sprzedaż ciężarówek w Europie i Ameryce Północnej oraz większy zysk z usług finansowych i sprzedaży części zamiennych na świecie. Pigott dodał, że solidne wyniki bilansowe i dodatni przepływ pieniężny PACCAR umożliwiły spółce zwiększenie inwestycji w poprawę wydajności produkcji oraz wsparcia programów rozwoju produktu.
W pierwszym kwartale 2011 r., PACCAR zarobiła 193,3 mln $ (0,53$ za akcję rozwodnioną) w porównaniu z 68,3 mln $ (0,19$ za akcję rozwodnioną) w pierwszym kwartale ubiegłego roku. W pierwszym kwartale 2011 r. sprzedaż netto i przychody z usług finansowych wzrosły o 47% do 3,28 mld $ z 2,23 mld $ zanotowanych w pierwszym kwartale 2010 r.
– „Udział DAF w rynku pojazdów powyżej 15 ton w Europie ciągle rośnie, a na początku 2011 r. osiągnął 16 proc. Sprzedaż detaliczna na rynku samochodów powyżej 15 ton w Europie jest w tym roku szacowana na 220 000-240 000 sztuk” – powiedział Harrie Schippers, prezes DAF.
– „Sprzedaż detaliczna w klasie 8 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w 2011 r. wciąż rośnie” – powiedział Dan Sobic, wiceprezes PACCAR. Prognoza sprzedaży detalicznej została podniesiona do poziomu 200 000-220 000 pojazdów – najwyższego od 2006 r. – „Zachodzi obawa o to, czy dostawcy będą w stanie zwiększyć moce produkcyjne, by zaspokoić globalny popyt” – dodał Sobic.
Główne informacje finansowe dotyczące wyników PACCAR w pierwszym kwartale 2011 r.:
– Skonsolidowana sprzedaż i przychody: 3,28 mld $,
– Dochód netto: 193,3 mln $,
– Papiery wartościowe przeznaczone do obrotu: 2,64 mld $,
– Dochód z usług finansowych przed opodatkowaniem: 50,3 mln $,
– Koszty badań i rozwoju: 68,4 mln $,
– Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej: 459,3 mln $,
– Wydatki inwestycyjne: 62,2 mln $,
– Wartość kapitału akcyjnego: 5,65 mld $.
Do marki Kenworth, sprzedawanej w południowoamerykańskich państwach od ponad 40 lat, dołączyła marka DAF w regionie andyjskim, gdzie (według słów Boba Christensena, wiceprezesa PACCAR) szacowany rynek ciężarówek powyżej 15 ton osiągnie w 2011 r. 30.000-35.000 sztuk. W marcu 2011 r. PACCAR wprowadził serię DAF CF w Chile, Ekwadorze i Peru.
Na ostatnich targach Bus World Asia w Szanghaju w Chinach PACCAR otrzymała po raz piąty z rzędu tytuł „Najlepszego Producenta Silników Autobusowych”, dzięki niezawodności, trwałości i ekonomiczności silników 12,9-litrowych i 9,2-litrowych.
PACCAR Australia, obejmująca marki Kenworth i DAF, umocniła wiodącą pozycję w branży, osiągając w zeszłym roku udział w rynku ciężarówek w wysokości 25,7 proc.
Spółka PACCAR Financial Services (PFS) dysponuje łącznie 133 000 ciężarówek i przyczep, a łączna wartość jej aktywów wynosi 8,15 mld $. Do tego segmentu należy także PACCAR Leasing, spółka świadcząca kompleksowe usługi w zakresie leasingu ciężarówek w Ameryce Północnej, która dysponuje flotą ponad 30 000 pojazdów. W pierwszym kwartale 2011 r. dochód przed opodatkowaniem wyniósł 50,3 mln $, w porównaniu z 28,1 mln $ uzyskanymi w pierwszym kwartale 2010 r. Przychody za pierwszy kwartał 2011 r. osiągnęły poziom 241,0 mln $, w porównaniu z 246,4 mln $ w 2010 r.
– „Znakomite wyniki bilansowe PACCAR w połączeniu z jej ratingiem kredytowym na poziomie A+/A1 umożliwiają PFS oferowanie konkurencyjnych warunków finansowania detalicznego dla dealerów i klientów Kenworth, Peterbilt i DAF w 20 krajach na trzech kontynentach” – stwierdził Ken Roemer, menedżer sprzedaży produktów finansowych PACCAR – „Rosnące wielkości i stawki przewozów polepszyły rentowność naszych klientów, dzięki czemu zmniejszyły się zaległości i rezerwy na straty kredytowe. Ponadto odnosimy korzyści z faktu, że ceny używanych ciężarówek rosną w porównaniu z rokiem poprzednim o 15-20%.” – dodał.
Komentarze