Austriacy podkreślają korzyści płynące z użytkowania opon ciężarowych Goodyeara. Nową oponę Goodyear Marathon LHT II cechuje redukcja zużycia paliwa w połączeniu z trwałością bieżnika. Firma Berger testowała tę oponę przez kilka miesięcy.
Opony Goodyear LHT II mają wpływ na redukcję zużycia paliwa, a bieżnik zużywa się wolniej – stwierdził Berger, austriacki producent lekkich naczep, po kilkumiesięcznych testach tych opon. Testy przeprowadzono podczas wprowadzania na rynek nowej generacji naczep BERGERecotrail®. Specjaliści firmy Berger uznali, że stosowanie opon Goodyear LHT II zwiększa wydajność transportu, przez co staje się on bardziej przyjazny środowisku.
„Opony Goodyear Marathon LHT II odgrywają kluczową rolę w tym, aby w nowej generacji naczep BERGERecotrail® móc osiągnąć założone cele w obszarze wydajności. Opony te przyczyniają się do optymalizacji masy naczepy, co zwiększa jej ładowność i zapewnia maksymalną lekkość, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów bezpieczeństwa i właściwości operacyjnych” – powiedział dr David Gulda, Dyrektor ds. Techniki samochodowej firmy Berger.
Naczepy wyposażone w opony Goodyeara produkowane są od jesieni 2010 roku. Jak dotąd zamówiono prawie 500 naczep, z czego połowę już dostarczono odbiorcom. Zdaniem klientów opony Maraton LHT II doskonale pasują do nowych przyczep
– łączą w sobie optymalne właściwości ekonomiczne i ekologiczne dzięki wykorzystaniu „zielonej” technologii w transporcie towarów.
„Testowaliśmy nowe opony w wielu różnych operacjach transportowych. Na dystansie czterech milionów kilometrów wpływ opon na zużycie paliwa był zaskakująco wysoki. Wydajność hamowania na mokrych lub ośnieżonych nawierzchniach jest doskonała. Ponadto regularnie sprawdzano rowki w bieżniku. Po sześciu miesiącach stosowania opon Marathon LHT II w stu pojazdach flotowych zużycie było mniejsze, niż w tradycyjnych oponach” – podsumował dr D.Gulda.
Goodyear Marathon LHT II to najnowsza generacja opon do naczep przeznaczonych do transportu dalekiego zasięgu, które znacząco redukują zużycie paliwa i emisję CO2. Łączą w sobie niskie opory toczenia z przyczepnością na mokrej nawierzchni. Zapewniają krótszą drogę hamowania – szczególnie na mokrych drogach. Opona LHT II jest o 7,5 kg lżejsza niż jej poprzedniczka, co zwiększa ładowność 3-osiowej naczepy o dodatkowe 45 kg. To oznacza 13,5 tony
na ciężarówkę każdego roku(Przeznaczone do 5-osiowych pojazdów, pracujących przez 300 dni rocznie ) lub ładowność wyższą o 5000 ton dla floty 400 pojazdów.
Marathon LHT II są najnowszymi oponami z linii produktów Goodyear w technologii Max Technology FuelMax. Do linii tej należą opony ciężarowe na oś sterującą Marathon LHS II i Marathon LHD II – opony na oś napędową do dalekiego transportu.
Komentarze