Continental prezentuje opony LSR1+ na oś kierowaną i LDR1+ na oś napędzaną, które mają sprostać zróżnicowanym wymaganiom stawianym ogumieniu eksploatowanemu w transporcie regionalnym i międzyregionalnym. Zapewniają mniejsze opory toczenia i nadają się do bieżnikowania dzięki karkasowi wysokiej jakości.
Opony samochodu dostawczego użytkowanego w mieście muszą zapewniać dobre osiągi i znosić częsty kontakt krawężnikami oraz okresowe przeciążenia wynikające z przeładowania pojazdu. LSR1+ i LDR1+ o szerokości od 205 do 265 mm z przekrojem 75 mm i przeznaczone do montażu na obręczach o średnicy 17,5 cala spełniają wszystkie te wymagania.
Nowy skład gumy zmniejszył opory toczenia o około 10 proc., co oznacza oszczędność od 3 do 4 procent paliwa przy wydłużonym przebiegu. Dzięki takiej charakterystyce nowe opony Continental istotnie przyczyniają się do obniżenia ogólnych kosztów eksploatacji pojazdu w dystrybucji towarów.
LSR1+, przeznaczona na oś kierowalną, wyróżnia się dobrą kierowalnością, którą zawdzięcza rowkom w układzie 3 plus 2. Zamknięta struktura barku opony zwiększa wytrzymałość na działanie bocznych sił ścinających w zakrętach. Wersja LDR1+ przeznaczona na oś napędzaną została zaprojektowana pod kątem zapewnienia optymalnej przyczepności przy niskich oporach, efekt ten osiągnięto poprzez zastosowanie licznych szczelin bocznych i wysokiej podstawy rowka bieżnika. By uzyskać niezmienną charakterystykę nowych opon, użyto sprawdzonej konstrukcji z drutówką ze stali nierdzewnej, trójkątnego opasania i opatentowanej technologia AirKeep, która zapobiega stopniowemu spadkowi ciśnienia. Karkas wysokiej jakości gwarantuje, że nowe opony LSR1+ i LDR1+ będą także produktem chętnie wybieranym do fabrycznego bieżnikowania.
Nowe opony Continental LSR1+ na oś kierowaną i LDR1+ na oś napędzają są dostępne w rozmiarach:
– 205/75 R17.5,
– 215/75 R17.5,
– 225/75 R17.5,
– 235/75 R17.5,
– 245/75 R17.5,
– 265/75 R17.5.
Komentarze