Przewożenie i podnoszenie bardzo ciężkich ładunków stawia duże wymagania przed oponami przemysłowymi. Opona pneumatyczna ContiRT20 to sprawdzone przez fabrykę w Losheim rozwiązanie przy tego typu zadaniach. Dzięki nowemu systemowi TSR (Tubeless Sealing Ring), może osiągać większe przebiegi, lepsze spalanie i mniejsza ilość awarii podczas codziennej, ciężkiej eksploatacji.
Do wewnętrznego transportu gotowych płyt wiórowych po fabryce w Losheim, Homanit wykorzystuje 36 firmowych wózków widłowych. Ich tonaż wynosi od 2,5 do 12T. Firma korzystała wcześniej z pełnych opon Continental i zdecydowała się na przetestowanie opony pneumatycznej ContiRT20.
Mniej awarii, lepsza wydajność kosztowa i wydłużona żywotność
Po roku korzystania z ContiRT20, fabryka stwierdziła, że produkt ten ma wiele zalet. “Wcześniej zdarzało nam się borykać z dziesięcioma przebitymi oponami tygodniowo", opowiada kierownictwo zakładów. “Dziś, gdy korzystamy z opon Continental, zdarzają nam się średnio trzy awarie w miesiącu”.
Wózki widłowe pracują dłużej, przestoje zajmują mniej czasu. Pochłaniające czas i pieniądze wymiany opon są więc rzadszym zjawiskiem. Jest to spowodowane również dłuższą żywotnością ContiRT20 w porównaniu z poprzednio używaną oponą. Dokładna analiza parku maszynowego pokazuje, że żywotność ContiRT20 przekracza często średni czas 5000 roboczogodzin. Całkowity koszt eksploatacji został znacznie obniżony dzięki kolejnej zalecie ContiRT20 – mniejszemu zużyciu paliwa.
ContiRT20 to przemysłowa opona radialna o znacznie głębszym bieżniku niż jej poprzedniczka. Gwarantować ma to maksymalnie wydłużoną żywotność, nawet w najtrudniejszych warunkach. Konstrukcja bieżnika zapewnia dobrą trakcję, nawet na nieutwardzonych i nierównych nawierzchniach. Opona charakteryzuje się także niskim oporem toczenia co powoduje mniejsze zużycie energii.
Komentarze