Barter postawił na niskie koszty

28 lipca 2011, 10:29

25 nowych ciągników Renault Premium 460.19 jeździ już w barwach firmy Barter SA. Pojazdy, które rozwożą skroplony gaz LPG i węgiel kamienny, zostały przekazane 1 lipca 2011 r. w Białymstoku, w siedzibie firmy WIMEX, autoryzowanego serwisu Renault Trucks.

Uroczystości nie zepsuł deszcz: Philippe Gorjux, prezes Renault Trucks Polska, podczas wręczania symbolicznych kluczyków Bernardowi Cichockiemu, wiceprezesowi firmy Barter SA, przytoczył francuskie powiedzenie „deszczowy ślub, szczęśliwe małżeństwo”.

– „Jesteśmy bardzo dumni z tego, że państwo nam zaufaliście i zdecydowaliście się na zakup naszych pojazdów” – powiedział Gorjux.

– „Firma Barter dynamicznie się rozwija. W tym roku planujemy przewieźć ponad 2 mln ton ładunków, nie tylko koleją, ale również transportem drogowym, tak więc to może być początek naszej owocnej współpracy. Pojazdy kupiliśmy na drodze wieloetapowego przetargu, więc jestem przekonany, że była to dobra decyzja, a praktyka to tylko potwierdzi” – przekonywał Cichocki.

Zrealizowany kontrakt jest efektem wielomiesięcznej procedury, w tym testów, podczas których Barter wypróbowywał pojazdy. O wyborze Renault zadecydowało niskie zużycie paliwa i koszty eksploatacji. Śledzenie kosztów i analizę stylu jazdy kierowcy umożliwia również system Infomax. W ramach kontraktu wszyscy kierowcy przejdą trening ekonomicznej jazdy.

– „Do tej pory firma Barter nie miała w swojej flocie pojazdów Renault Trucks. Po wnikliwej analizie kosztów eksploatacji i dzięki bardzo atrakcyjnemu pakietowi sprzedażowemu, który zawiera m.in. szkolenia z ekonomicznej jazdy, uzyskaliśmy wiodącą pozycję w negocjacjach” – zdradza Mariusz Kowalski, menedżer ds. kluczowych klientów w Renault Trucks Polska. –„Firmie Barter zależało na ergonomii wnętrza, cichej pracy pojazdu i niskich kosztach eksploatacji. Nie bez znaczenia okazała się również dostępność serwisu. Te wszystkie czynniki przechyliły szalę na korzyść naszych pojazdów” – dodaje.


Pięć z odebranych ciągników jest dostosowanych do przewozu niebezpiecznych ładunków i zawiera pakiet ADR. Będą one sprzęgnięte z naczepami cysternami firmy BC Hutnik i posłużą do przewozu skroplonego gazu LPG. Pozostałe 20 będzie wozić węgiel na naczepach wywrotkach firm Wielton i Nova. Dopuszczalna masa całkowita ciągników wynosi 18 t, całego zestawu – 40 t.

Pojazdy napędza 6-cylindrowy, rzędowy silnik DXi11 o pojemności 10,8 l, współpracujący z 16-biegową manualną skrzynią biegów ZF. Osiąga maksymalną moc 460 KM. Maksymalny moment obrotowy to 2240 Nm. Jednostka spełnia normy Euro 5 dzięki układowi SCR. W ciężarówkach zainstalowano również zwalniacz Optibrake. Most tylny ma przełożenie 3,08 i wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego.

Wszystkie Premium mają rozstaw osi 3900 mm i długie kabiny 2,2 m. Pięć ciągników do przewozu gazu ma podwyższany dach i dwie leżanki na pokładzie. Dwadzieścia pozostałych pojazdów ma dach standardowy, a w środku jedno miejsce do spania. Wszystkie mają zainstalowane niezależne ogrzewanie powietrzne.

Firma Barter funkcjonuje na rynku gazu płynnego od 1999 roku. Podstawowym profilem jej działalności jest import, sprzedaż i dystrybucja propanu, butanu oraz mieszaniny propan-butanu. Firma jest również jednym z kluczowych importerów węgla kamiennego, pochodzącego z Rosji i Kazachstanu.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!