W drugim kwartale 2011 r. firma PACCAR zarobiła 239,7 mln dolarów (0,65 dol. na akcję) – znacznie więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku, gdy było to 99,6 mln (0,27 dol. na akcję). Dochody ze sprzedaży netto i usług finansowych w drugim kwartale wyniosły 3,96 mld dolarów, w porównaniu do 2,46 mld dolarów zaraportowanych w 2010 r. Przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych za pierwsze sześć miesięcy 2011 roku wynosiły 7,24 mld dolarów, co stanowi wzrost o 54 procent w porównaniu do 4,69 mld dolarów w zeszłym roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2011 r. firma PACCAR odnotowała zysk netto w wysokości 433,0 mln dolarów (1,18 dolarów na akcję), ponad dwukrotnie więcej niż 167.9 mln dolarów (0,46 dolarów na akcję rozwodnioną) w 2010 roku.
– „Wyniki PACCAR odzwierciedlają zyski ze zwiększonej sprzedaży samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej i Europie oraz poprawę w zakresie sprzedaży części zamiennych i usług finansowych na świecie. Duże światowe zapotrzebowanie na produkty z branży samochodów ciężarowych oraz solidny wzrost tempa produkcji samochodów ciężarowych stworzyły wyzwania dla niektórych dostawców. PACCAR ściśle współpracuje ze swoimi dostawcami w celu zwiększenia w ciągu najbliższych miesięcy ich zdolności produkcyjnych” – powiedział Mark Pigott, prezes i dyrektor generalny.
PACCAR ogłosiła w dniu 11 lipca 2011 r., wzrost jej kwartalnej dywidendy zwykłej o 50 procent, do osiemnastu centów (0,18 dolara) na jedną akcję z dwunastu centów (0,12 dolara), przypadających na akcjonariuszy według stanu na 18 sierpnia 2011 roku. Zwiększona dywidenda zostanie wypłacona 6 września 2011 r.
W pierwszej połowie 2011 roku DAF osiągnął 15,3 procentowy udział w rynku produkcji samochodów ciężarowych powyżej 15 ton – „Nasze szacunki na 2011 rok, dotyczące sprzedaży w branży na rynku 15-tonowych samochodów ciężarowych w Europie przewidują 230,000-250,000 jednostek.ˮ – powiedział Harrie Schippers, prezes DAF.
– „W pierwszej połowie 2011 r. firma PACCAR uzyskała 26,7 procentowy udział w rynku sprzedaży detalicznej 8 klasy w USA i Kanadzie, co stanowi wzrost w stosunku do 24,1 procent osiągniętych w roku 2010.ˮ – powiedział Dan Sobic, wiceprezes wykonawczy firmy PACCAR – „Przewiduje się, że w 2011 roku sprzedaż detaliczna w branży klasy 8 w USA i w Kanadzie będzie się zawierać w zakresie 180,000-200,000 pojazdów. Obniżyliśmy ten zakres ze względu na niewyrównane ożywienie gospodarcze i ograniczenia zdolności produkcyjnych dostawców, w szczególności dostawców opon i elementów zawieszenia.” – tłumaczył.
Komentarze