Econic NGT pomoże Magna Steyr

16 sierpnia 2011, 14:44

Ożywienie gospodarcze pociąga za sobą konieczność uruchomienia trzeciej zmiany w zakładach Magna Steyr. To zadanie mają ułatwić ciężarówki Mercedes-Benz Econic NGT, które mogą być zasilane biogazem. Są bardziej ekologiczne i ciche, sprzyjają powstawaniu nowych miejsc pracy.

Każdego dnia co najmniej 100 ciężarówek kursuje pomiędzy terenami fabryki Magna Steyr i stacją kolejową, by zapewnić terminowe dostawy i utrzymać poziom produkcji. W okresie kryzysu działania transportowe fabryki bazowały na systemie dwuzmianowym. Obecnie firma planuje uruchomić z powrotem cykl trzyzmianowy. Zasilenie jej floty 20-30 Econicami NGT sprawi, że nie będzie to miało negatywnego wpływu na środowisko.

Odpady wykorzystywane do produkcji biogazu to na przykład ścinki trawy, dostępne w Austrii w dużych ilościach. Taki rodzaj pozyskiwania energii ma też sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy.

Profesor Ernst Pucher, wykładowca Uniwersytetu Technicznego w Wiedniu i autorytet w dziedzinie napędów hybrydowych i gazowych, wspólnie z Magna Steyr opracował koncepcję logistyki przyszłości. W ramach projektu ciągniki siodłowe Mercedes-Benz Econic z napędem na gaz ziemny wzięły udział w trwających ponad rok testach, które właśnie dobiegły końca.

Silnik M906 LAG generuje moc 279 KM z pojemności 6,9 litra. Econic napędzany gazem ziemnym nie emituje pyłów ani cząstek, a w dodatku może pochwalić się niskim poziomem hałasu – około 77 dBA w porównaniu do 85-97 dBA dla aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Inżynierowie z fabryki Daimlera obniżyli poziom hałasu o dodatkowe 5 dBA, do 72 dBA. Oznacza to dwukrotny spadek natężenia dźwięku.

Firma Magna Steyr, dzięki ciężarówkom napędzanym paliwami alternatywnymi, będzie mogła uruchomić trzecią zmianę, jej flota wzbogaci się o kilkadziesiąt nowoczesnych i ekologicznych ciężarówek, a mieszkańcy miasta Graz nie będą narażeni na uciążliwe dźwięki przejeżdżających ciężarówek.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!