Jesienią 2011 roku w Płocku na trasie ks. J. Popiełuszki zostanie zainstalowana preselekcyjna waga, która ułatwi temu miastu walkę z przeładowanymi pojazdami ciężarowymi.
Średni ruch dobowy pojazdów ciężkich w Płocku wzrósł o 50 proc., a jeden przeładowany samochód ciężarowy niszczy drogę tak, jak 16 000 aut osobowych. Dlatego waga preselekcyjna, zamontowana w jezdni, będzie mierzyła nacisk każdej z osi pojazdu oraz masę całkowitą. Umieszczona nad jezdnią kamera zrobi zdjęcie pojazdu i zarejestruje numer rejestracyjny. Po zarejestrowaniu wykroczenia informacja natychmiast trafia do inspektorów transportu drogowego, którzy zatrzymują ciężarówkę i ważą ją na legalizowanej wadze stacjonarnej.
– „Miasto od lat zmaga się z plagą przeciążonych ciężarówek. System wprowadzamy dlatego, aby mieć pewność, który pojazd należy zatrzymać i ukarać – w szczegóły zgromadzonych wprowadził Piotr Gryszpanowicz, dyrektor MZD – Waga preselekcji zostanie zainstalowana na trasie ks. J. Popiełuszki z 3 powodów. Po pierwsze: na Radziwiu znajduje się zatoka do inspekcji samochodów ciężarowych. Po drugie: znajduje się na nowej trasie z dobrą nawierzchnią. Po trzecie: blisko wagi znajduje się skrzyżowanie dróg krajowych nr 60 i 62.” – powiedział Piotr Gryszpanowicz, dyrektor MZD.
System jest na tyle dokładny, że wkrótce pojazdy nie będą musiały być ważone na wagach stacjonarnych. Od 2007 roku wykorzystuje go Wrocław, a od 2010 – Włocławek oraz Warszawa.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.11.73.*, 23 marca 2015, 11:01 0 0
czy waga ta działa również w przypadku auta osobowego z przyczepą? i akurat ten zestaw będzie ważyć 3600kg, a DMC z dowodów będzie poniżej 3500kg. czy w takim przypadku też można liczyć się z pomiarem i powiadomieniem ITD?
Odpowiedz