10 ciężarówek Renault we flocie Hoyer

9 września 2011, 9:44

Polski oddział firmy Hoyer podpisał kontrakt na transport LPG dla krajowej sieci stacji paliw. Przygotowując się do realizacji kontraktu zakupiono dziesięć nowych ciężarówek Renault: siedem ciągników siodłowych Premium 430.19 T, jedno dwuosiowe Midlum 270.18 Heavy oraz dwa trzyosiowe podwozia Premium 430.26 S 6×2 D.

Borys Gierka, prokurent firmy Hoyer Polska, wśród argumentów za zakupem ciężarówek Renault wymienił dobrze rozwiniętą sieć serwisową i jakość świadczonych tam usług, niski ciężar własny ciągników. Premium o rozstawie 3,9 m i odległości sworznia królewskiego siodła 820 mm łatwo balansuje obciążenie powstające na siodle. Nośność osi kierującej ciągnika wynosi 7,1t przy 11,5 t nacisku na oś napędową. Podwozie trzyosiowe zostało wyposażone w osie o nośności 8, 11,5 i 7,5 t (wleczona). W przypadku dwuosiowego Midlum nośności wynoszą odpowiednio 7,1 i 11,5t.

Wyposażenie ciężarówek zakupionych przez Hoyer Polska jest bogatsze od standardowej oferty Renault Trucks. Ciągniki Premium otrzymały m.in. pełny układ EBS tzn. wyposażony w ABS, EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), ASR z funkcją kontroli momentu obrotowego podczas zwalniania, harmonizacja hamulców ciągnika i naczepy, asystent ruszania pod górę (Hill Start Aid), alarmy stanu hamulców, kontrola spięcia naczepy oraz ESP (kontrola toru jazdy i zabezpieczenie przed przewróceniem).

Trójosiowe podwozia zostały przystosowane do ciągnięcia przyczepy. Tylna (wzmocniona) poprzeczka ramy z sprzęgiem Rockinger 400 G150 spełnia warunki techniczne przewidziane w zestawach o DMC 60t.

Modele Premium napędzane są przez 439-konne silniki 11 DXi Euro-5 EEV o maksymalnym momencie obrotowym 2080 Nm. W układzie napędowym zastosowano zrobotyzowane skrzynie biegów Optidriver + zintegrowane z hamulcem silnikowym Optibrake. Midlum napędza 280-konny (1010 Nm) 7 DXi za pośrednictwem sześciobiegowej, ręcznie sterowanej przekładni ze wspomaganiem ServoShift.

Wszystkie ciężarówki posiadają interface FMS Gateway ułatwiający integrację z systemem zarządzania flotą.

Hoyer Group specjalizujący się w transporcie chemikaliów i gazów należy do jednych z największych przewoźników drogowych świata. Samych tylko specjalistycznych kontenerów zbiornikowych firma posiada ponad 20,000 a naczep cystern ponad 3100 sztuk. Obecna jest m.in. w USA, Brazylii, Singapurze, a od 1992 r. także na polskim rynku transportowym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!