Skutki Pakietu mobilności: od kiedy tachografy w busach?

10 lipca 2020, 12:54

Pojazdy dostawcze powyżej 2,5 t. wykorzystywane w transporcie międzynarodowym już wkrótce będą musiały zostać wyposażone w tachografy. To niejedyne zmiany dla wykorzystujących takie samochody firm transportowych, które przyniesie przegłosowany właśnie w Parlamencie Europejskim Pakiet mobilności.

Transport samochodami dostawczymi a Pakiet mobilności

W środę, 8 lipca 2020 r. odbyło się w Parlamencie Europejskim głosowanie, w wyniku którego Pakiet mobilności został przyjęty bez poprawek. To ostatni krok do zatwierdzenia przepisów niekorzystnych w szczególności dla polskich przedsiębiorców. Wprowadzane przez pakiet zmiany dotkną także firmy transportowe, opierające swoją działalność o pojazdy dostawcze do 3,5 t.

Firmy świadczące międzynarodowy transport towarów pojazdami o DMC od 2,5 do 3,5 t. będą musiały postarać się o licencję przewoźnika drogowego. Warto zaznaczyć, że firmy jeżdżące tylko po kraju nie będą do tego zobligowane.

Transport będzie można wykonywać dopiero po przedstawieniu finansowego zabezpieczenia na kwotę 1800 euro na pierwszy wykorzystywany samochód dostawczy oraz 900 euro na każdy kolejny we flocie międzynarodowej.

Powyższe zmiany zaczną obowiązywać 21 miesięcy po opublikowaniu aktu prawnego.

Od kiedy tachografy w busach?

Firmy transportowe wykonujące międzynarodowy przewóz towarów, zgodnie z postanowieniami wprowadzanymi przez Pakiet mobilności będą zobligowane do zainstalowania w swoich pojazdach tachografów. Będą to od razu nowoczesne urządzenia 2. generacji, wykorzystujące transfer danych do przesyłania na bieżąco informacji m.in. o czasie pracy kierowcy i lokalizacji pojazdu. Obowiązek ten wejdzie w życie 1 lipca 2026 r.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!