Firma Erontrans Sp. z o.o. z Pruszcza Gdańskiego, jeden z polskich operatorów logistycznych, zakupiła i odebrała 20 ciągników DAF XF 105 Euro 5. Kontrakt został podpisany z autoryzowanym dealerem DAF, firmą DBK w Gdańsku.
Spośród 20 zakupionych ciągników aż 15 to pojazdy w tzw. niskopodłogowej wersji Low Deck, zaś pięć z nich to ciągniki standardowe. Wszystkie czerwone, czyli w barwach firmowych Erontrans. Jak wyjaśnił Arkadiusz Gruchała, Dyrektor Handlowy DBK w Gdańsku, ciągniki w wersji Low Deck, osadzone na mniejszych kołach, o profilu opon 60 (standardowe zazwyczaj mają profil 70), z obniżonym siodłem mogą tworzyć zestawy z naczepami typu Mega, z wysokością 2,9 m „w świetle”, a więc o większej objętości, a mieszczące się w skrajni 4 metrów.
Niektóre ładunki, m.in. w przemyśle motoryzacyjnym, pakowane są na specjalne palety, które pasują tylko do takich naczep. Niemniej można na nich wozić także ładunki na paletach standardowych. Naczepy Mega można więc określić jako bardziej uniwersalne. Mogą być wykorzystywane do przewozu różnego rodzaju ładunków, nie tylko przestrzennych. O tym, że takie zestawy nie zdominowały jeszcze parków maszyn zdecydowało na pewno to, że są droższe w zakupie i, jak na razie, trudniej znajdują nabywców na rynku wtórnym.
Firma Erontrans dysponuje flotą około 120 ciągników i 250 naczep. Jak wyjaśnił Waldemar Eron, Prokurent Spółki obecny przy odbiorze pojazdów, ta duża nadwyżka naczep w stosunku do ciągników wynika z tego, że firma coraz bardziej angażuje się w transport intermodalny. Znaczącą część floty stanowią właśnie ciągniki typu Low Deck i obecny zakup związany jest z odnawianiem parku pojazdów. Ostatnio nasza flota utrzymuje się na stałym poziomie ilościowym – powiedział nam Waldemar Eron. – Ale staramy się wymieniać pojazdy po 4-5 latach eksploatacji na nowe – dodaje. Zazwyczaj przy zakupie nowych bierzemy od klienta używane pojazdy w rozliczeniu, co usprawnia odnawianie floty – uzupełnił A. Gruchała. – Dotyczy to zwłaszcza tych firm, które posiadają większe floty i organizowanie odsprzedaży byłoby dla nich kłopotliwe.
Międzynarodowy przewoźnik z Pruszcza Gdańskiego posiada w swojej flocie pojazdy kilku marek. Jest kilka wiodących marek na rynku ciężarówek, cztery-pięć, do których należy DAF – powiedział W. Eron. – W przypadku DAF-a stosunek jakości do ceny zakupu jest atrakcyjny, a pojazdy utrzymują ponadto wysoką wartość na rynku wtórnym. Koszty eksploatacji w wiodących markach są porównywalne, ze wskazaniem na DAFa, a DAF ma też dobrze zorganizowany serwis w całej Europie.
Komentarze