Konkurs Optifuel 2011 rozstrzygnięty

, 24 października 2011, 13:40

Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach Optifuel Training i Programme, od trzech lat organizowany jest konkurs ekonomicznej i efektywnej jazdy pod nazwą Konkurs Optifuel.

W tegorocznym konkursie wystartowało 90 osób z całego kraju. Najpierw rywalizowali o miano najlepszych w swoich regionach. Eliminacje przy wsparciu Renault Trucks Polska organizowało siedmiu dealerów. Ich zwycięzcy (po 3, 4 z każdego regionu, łącznie 23) spotkali się 14 października na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Nowym Mieście nad Pilicą.

Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch obciążonych 22 tonami ładunku zestawów składających się ze szkoleniowych ciągników Renault Magnum 480.19T i Renault Premium Route Truck Racing 460.19T  poruszających się na energooszczędnych  oponach Michelin X Energy SaverGreen, cechujących się bardzo niskim współczynnikiem oporów toczenia. Co więcej, opona energooszczędnej gamy X Energy SaverGreen na przedniej osi może wytrzymać obciążenie do 8 ton bez względu na rozmiar. Takie rozwiązanie w oponach o profilu 70 było możliwe dzięki  technologii stalowego opasania InfiniCoil.

Na pasie startowym i na drogach technicznych lotniska ustawione zostało miasteczko ruchu drogowego o wysokim stopniu trudności. Pętla o długości 6,2 km zawierała kilka prostych odcinków, ale kończyły się one kombinacjami trudnych zakrętów, slalomem, rondem lub nawrotem, który trzeba było wykonać w opuszczonym hangarze. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. Jedną z finałowych konkurencji był także test ze znajomości przepisów dotyczących czasu pracy kierowców. Dla urozmaicenia rywalizacji można było też pokazać, jak pokonuje się slalom za sterami wojskowego transportera SKOT.

– Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze. Wciąż jednak ich wyniki sporo odstają od tych jakie na tych samych trasach uzyskują instruktorzy Optifuel Training – mówi Łukasz Kurcbard, odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. – Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje  – są to szkolenia Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów. Jest więc o co walczyć. Wielu właścicieli firm, których kierowcy uczestniczą w rywalizacji przekonuje się do sensowności przeprowadzenia szkoleń w swoich flotach. Zauważyliśmy też, że bardzo wzrósł poziom wiedzy o czasie pracy kierowców.              

Po zaciętej walce (w półfinałach dwie pary zawodników miały identyczne wyniki!) pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Michał Walentynowicz z olsztyńskiej firmy  „Arwa”, drugie Witold Koronowski z tyskiego „Epo–Transu”, a trzecie Piotr Stachowiak ze swarzędzkiej firmy „Querk”.

Podczas wieczornej gali w centrum kongresowym Ossa zwycięzcy otrzymali nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu – firmy Michelin-producenta energooszczędnych opon Michelin X Energy SaverGreen, w które wyposażony był zestaw szkolny Renault Magnum, producenta olejów Total, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław. Sponsorzy nagrodzili też przewoźnika zatrudniającego najlepszego kierowcę – Arwa oprócz wspomnianych szkoleń i Infomaxa otrzymała od firmy Michelin  komplet opon SaverGreen na ciągnik i beczkę oleju od Totala.     

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

31.60.136.*, 25 października 2011, 12:35 0 0

A może tak podać jakie osiągneli żużycie paliwa l/100 km? chyba, że ... Renault nie ma sięczym chwalić wobec np Mercedesa czy Skanii...

Odpowiedz