Nowy Canter już produkowany

25 października 2011, 10:53

Pierwsze egzemplarze nowego Fuso Canter opuściły już fabrykę w portugalskim Tramagal. Pojazdy produkowane w oddalonym o 150 kilometrów od Lizbony zakładzie zaprojektowane w Japonii, skąd pochodzi około 50 proc. części montowanych w Fuso Canter, jak choćby oprzyrządowanie i elementy ramy oraz kabiny, a także układ kierowniczy. Reszta części pochodzi od od europejskich dostawców (m.in. silnik, elementy osi, zawieszenia, elementy układu hamulcówego, oświetlenia, wykończenia wnętrza czy opony).

W nowej ciężarówce znajdziemy m.in. sześciobiegową przekładnię dwusprzęgłową Duonic. Dostępna jest w trzech klasach wagowych, z trzema typami kabiny i różnymi wariantami rozstawu osi.

Wizytówką Fuso jest ręcznie formowana karoseria. Wszystkie blachy pochodzą z centralnej fabryki Fuso Kawasaki w Japonii. Poza względami ekonomicznymi, gwarantuje to utrzymanie najwyższego poziomu jakości. Używając specjalnych narzędzi, pracownicy łączą ze sobą części za pomocą ponad 2000 zgrzewów. By karoseria długo opierała się korozji, metalowe elementy nadwozia są w pełni ocynkowane.

Elementy takie jak podnośniki szyb, przewody elektryczne, uszczelki szyb i drzwi, maty wygłuszające, deska rozdzielcza, szyby, fotele i zewnętrzne lusterka są starannie montowane w odpowiedniej kolejności. Siedzenia składane są przez dostawcę w osobnej hali i montowane w kabinie. Następnie nadwozie przejeżdża na następną linię i zostaje połączone z podwoziem. Ten moment nazywa się "stacją ślubowania".

Na koniec każdy Canter poddawany jest wnikliwej inspekcji. Personel sprawdza działanie wszystkich funkcji, w tym silnika i skrzyni biegów, ogrzewania i klimatyzacji oraz wycieraczek. Podczas krótkiej jazdy po zakładowym torze kontrolowane jest działanie układu ABS.

Dwa auta dziennie poddawane są testowi szczelności oraz rygorystycznej, szczegółowej kontroli. Regularnie przeprowadza się również próby eksploatacyjne załadowanych egzemplarzy. Muszą one pokonać 30-kilometrową trasę w zróżnicowanych warunkach.

Od 1980 roku w Tramagal wyprodukowano ponad 160 tys. pojazdów, które trafiają do ponad 30 krajów Europy.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!