W przypadku Maxity, kompaktowego samochodu dostawczego produkowanego przez Renault Trucks, przejście do nowych norm czystości spalin Euro 5 dla pojazdów dostawczych oznacza równocześnie wprowadzenie nowych poziomów mocy. Model ten jest obecnie oferowany w wersjach o mocy 120 i 140 KM (DXi 2,5 – Euro 5). Wersja o mocy 150 KM (DXi 3 – Euro V), która będzie również zgodna ze standardem EEV, trafi do sprzedaży w późniejszym terminie.
Najważniejsza zmiana to wzrost mocy jednostek napędowych. Renault Maxity będzie obecnie oferowany w dwóch wersjach silnikowych, wyposażonych w wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa common rail oraz w trzech poziomach mocy:
- DXi 2,5 litra o mocy 120 KM przy 3 600 obr/min i momencie obrotowym 250 Nm przy 1 600 obr/min,
- DXi 2,5 litra o mocy 140 KM przy 3 600 obr/min i momencie obrotowym 270 Nm przy 1 800 obr/min,
-
DXi 3,0 litry o mocy 150 KM przy 3 400 obr/min i momencie obrotowym 350 Nm przy 1 600 obr/min.
Silnik DXi o pojemności 2,5 litra zapewnia doskonały kompromis między płaską charakterystyką momentu obrotowego a niewielką masą, czego efektem jest zwiększona dynamika i elastyczność pracy. Pozwoliło to na zmniejszenie zużycia paliwa o 4% w porównaniu do poprzedniego modelu. Przebiegi między wymianami oleju przy standardowym użytkowaniu zostały wydłużone z 30.000 do 40.000 km.
Silnik DXi o pojemności 3 litrów, który będzie posiadał homologację Euro 5, będzie również zgodny z normą EEV, w szczególności dzięki montowanemu w standardzie filtrowi cząstek stałych z automatyczną lub ręczną regeneracją. Zapewni to Renault Maxity dostęp do stref miejskich objętych nawet najostrzejszymi przepisami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń. Silnik ten będzie ponadto wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, pozwalającą na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego już przy 1 200 obr/min. Samoblokujący mechanizm różnicowy, obecnie dostępny w opcji w wersjach z silnikiem DXi 2,5, będzie odtąd montowany także w silnikach DXi 3, zwiększając skuteczność napędu w trudnych warunkach użytkowania.
Niewielkiej modyfikacji ulega przełożenie tylnego mostu
Pojawi się nowe, dłuższe przełożenie w samochodach z silnikiem DXi 2,5 (wersja 140 KM), co ma pozwolić na obniżenie zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu nawet o 8%. W ofercie dostępne są cztery następujące przełożenia tylnego mostu:
- 3,9 dla wersji o mocy 140 KM,
- 4,1 dla wersji o mocy 12, 140 i 150 KM,
- 4,4 dla wersji o mocy 150 KM,
-
oraz 4,6 w opcji dla wersji o mocy 120 KM.
Dla ułatwienia właściwego utrzymania Renault Maxity, montowany jest standardowo system OCS (Oil Change System) powiadamiający o konieczności wymiany oleju.
Natomiast nowy kształt przedniego zderzaka zwiększa podobieństwo Renault Maxity do małej ciężarówki. Poprawiono również komfort pracy kierowcy dzięki zastosowaniu paneli wygłuszających na tylnej ścianie kabiny, na środkowym tunelu i wzdłuż drzwi.
Renault Maxity Euro 5 jest dedykowany służbom komunalnym i przewoźnikom poruszającym się na co dzień w strefach miejskich lub podmiejskich.
Komentarze