Unimog w żywiole

, 30 stycznia 2012, 14:08

Na przełomie 2011 i 2012 roku, Unimogi pracujące w landzie Vorarlberg w Austrii, stanęły przed trudnym wyzwaniem – spadło tam ponad 10 metrów świeżego śniegu. W przedzieraniu się przez wysokie zaspy z odśnieżarką pomógł system czterech kół skrętnych, dostępny w Unimogach Econicach oraz wszystkich pojazdach komunalnych i strażackich.

Mercedes-Benz UnimogZa sprawą układu niskiego ciśnienia Andrea, śnieg zasypał kluczowe połączenie regionu Vorarlberg z Innsbruckiem. Aby uporać się z atakiem zimy, służby porządkowe musiały skorzystać z Unimoga U 500 z 286-konnym silnikiem, zaopatrzonego w odśnieżarkę Schmidt 105 o szerokości zamiatania 2,6 m.

Przedzieranie się przez wielometrowe zaspy wymaga wielkiej precyzji. W takich sytuacjach niezastąpiony jest układ kierowniczy VarioPilot i system czterech kół skrętnych. Tak wyposażony Unimog jest bardzo zwrotny – jego promień skrętu jest Mercedes-Benz Unimogmniejszy o 30 procent. Dzięki temu odśnieżanie przebiega znacznie szybciej, bez konieczności wykonywania zbędnych manewrów.

Nawet eksperci z Andory byli zdumieni wydajnością pojazdu i złożyli zamówienia na sześć egzemplarzy modelu U 500 z systemem czterech kół skrętnych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!