Latem elektryczne autobusy Volvo zaczną kursować w norweskim mieście Bodø. Będą to pierwsze autobusy świadczące usługi w oparciu o rozkład jazdy na północ od Koła Podbiegunowego. Jednocześnie Volvo testuje swoje autobusy elektryczne w ciepłym klimacie w ramach ambitnych programów testowych m.in. w Hiszpanii i Meksyku.
– Jako jeden z wiodących globalnych dostawców rozwiązań dla mobilności elektrycznej, musimy być w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom naszych klientów niezależnie od miejsca ich działalności. Dotyczy to nie tylko kwestii związanych z ochroną środowiska, ale także dostępności, komfortu pasażerów i ich bezpieczeństwa. Nasze produkty testujemy wspólnie z klientami zarówno w warunkach arktycznych, jak i w ciepłym klimacie, by mieć pewność, że mamy najlepsze rozwiązania dla szeregu różnych wymagań – wyjaśnia Marie Carlsson, Dyrektor ds. Rozwoju Citymobility w Volvo Buses.
Przykładowo, w 2020 roku w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric był testowany w hiszpańskich miastach, m.in. w Saragossie, Santander i Madrycie, gdzie w okresie testowym temperatura otoczenia przekraczała czasem 40°C. Pozwoliło to sprawdzić w praktyce, jak pełne wykorzystanie klimatyzacji wpływa na zużycie energii w autobusach.
– Nasze autobusy spisywały się dobrze, co pozwoliło nam udowodnić, że są wyjątkowo niezawodne nawet w bardzo gorących warunkach klimatycznych – stwierdza Francisco Unda, Dyrektor Zarządzający Volvo Buses w Hiszpanii i Portugalii.
W najbliższej przyszłości spodziewane jest rozpoczęcie elektryfikacji systemów transportu publicznego m.in. w Madrycie, Barcelonie, Walencji, Bilbao czy Sewilli.
– W Volvo Buses jesteśmy gotowi zaoferować zelektryfikowane rozwiązania z różnymi metodami ładowania i pakietami usług miastom, które chcą rozpocząć proces transformacji w kierunku bardziej zrównoważonego transportu publicznego – mówi Francisco Unda.
Volvo 7900 Electric jest obecnie testowany również w systemie Metrobus miasta Meksyk. Będzie tam kursował przez sześć miesięcy, a następnie doświadczenia z okresu próbnego zostaną poddane ocenie.
– Wyniki testów wytyczą drogę dla szybkiej elektryfikacji transportu publicznego na świecie. Dysponujemy gotowymi rozwiązaniami, które obejmują wszystko, od cichych, bezemisyjnych autobusów po infrastrukturę ładowania i serwis. Oznacza to, że możemy przyczynić się do poprawy warunków życia i stworzyć podstawy do tego, by miasta na całym świecie stały się bardziej zrównoważone – stwierdza Marie Carlsson.
Do tej pory Volvo Buses dostarczyło ponad 6 500 zelektryfikowanych autobusów do wielu miast na całym świecie. Gama produktów firmy obejmuje samoładujące się hybrydy i w pełni elektryczne autobusy. Oprócz samych autobusów, oferta Volvo w zakresie mobilności elektrycznej obejmuje optymalizację akumulatorów, infrastrukturę ładowania, serwis i konserwację.
Komentarze