Większa ładowność dzięki optymalnej konstrukcji

, 3 kwietnia 2012, 15:31

W przypadku transportu materiałów, w których liczy się maksymalne wykorzystanie ładowności, szczególnie istotna jest niska masa ciągnika siodłowego. MAN oferuje lekki ciągnik siodłowy TGS-TS (Tank-Silo), który charakteryzuje się wysoką ładownością, przekładającą się na zwiększenie ładunku.

MAN TGSTGS-TS jest dopasowany zarówno do transportu krajowego, jak i długodystansowego. Wyposażono go w systemy wspomagania pracy kierowcy, które zmniejszają wysiłek podczas jazdy i zwiększają bezpieczeństwo.

Wyposażenie może być dobrane według wymagań klienta, w zależności od wykonywanego zadania transportowego. TGS jest dostępny w wersji 18.D20 4×2 BLS, z silnikiem o mocy od 400 do 440 KM, w kabinie L/LX, z ręczną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów, a także dołączalnym napędem przedniej osi HydroDrive. Innym dodatkowym wyposażeniem, dopasowanym do zastosowania ciągnika może być np. wyposażenie ADR, przystawka odbioru mocy lub elementy wyposażenia dla pojazdów budowlanych (zderzak stalowy, osłony chłodnicy i zbiornika paliwa).

MAN TGSOptymalizacja wagowa ciągnika TGS-TS zaowocowała niską masą własną ciągnika z kabiną L, nieprzekraczająca 6 500 kg. W efekcie ładowność (w porównaniu ze standardową wersją) jest większa o 450 kg. Taki rezultat osiągnięto przez nowe, lżejsze jednopiórowe zawieszenie osi przedniej (zamiast 2 piór), aluminiowy zbiornik oraz felgi. W połączeniu z lekką konstrukcją kabiny, lekkimi silnikami Common-Rail, wahaczem X i wahaczami wzdłużnymi tworzonymi z odlewów uzyskano niższą masę własną ciężarówki.

Dodatkiem do wymienionych parametrów jest ProfiDrive – profesjonalny trening kierowców pod kątem ekonomicznej i bezpiecznej jazdy. Pojazd jest też objęty 3-letnią fabryczną gwarancją na układ napędowy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!