Jakie benefity doceniają pracownicy branży TSL?

, 8 września 2021, 15:28

Transport, spedycja i logistyka (TSL) przestały być jedynie łańcuchem dostarczenia produktu od jego producenta, przez dystrybutora, do odbiorcy. Dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe powodują, że rola logistyki w organizacjach rośnie, a firmy potrzebują pracowników z odpowiednimi kompetencjami bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Jakie świadczenia mają największy wpływ na przyjęcie oferty pracy na rynku TSL?

Aż 55 proc. kandydatów wskazuje na elastyczną formę pracy jako benefit przesądzający o wyborze pracodawcy na drugim miejscu stawiając wynagrodzenie. Firma Antal, organizator rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy, przeprowadziła badanie opinii specjalistów i menedżerów z wybranych branż, aby przeanalizować i dowiedzieć się, jakie zmiany zaszły w zakresie potrzeb specjalistów i menedżerów specjalizujących się w branży TSL.

Z przeprowadzonego przez Antal badania wynika, że na rynku TSL to elastyczny czas pracy, a nie wysokość wynagrodzenia, jest najbardziej docenianym benefitem. Na pierwszym miejscu wymienia go prawie 55 proc. ankietowanych. Połowa pracowników segmentu TSL docenia również prezenty i bony świąteczne.

Wśród dodatkowych benefitów pozapłacowych najczęściej wymieniane są: prywatna opieka medyczna dla pracownika (41,70 proc.) i członków rodziny (20,80 proc.), samochód służbowy (33,30 proc.) i karta do klubu fitness (33,30 proc.). Natomiast na dofinansowanie do edukacji i wakacji wskazała 1/3 ankietowanych, a dojazdów do pracy – 29,20 proc.

Pracodawcy, którzy docenią rolę kapitału ludzkiego i będą potrafili ją odpowiednio wykorzystać, będą mieli możliwość budowania swojej przewagi konkurencyjnej na tym dynamicznym, szybko rozwijającym się i bardzo konkurencyjnym rynku.

 – Warto zdać sobie sprawę, że samo oferowanie pracownikom benefitów nie wystarczy. Równie ważne jest zaangażowanie pracodawcy w budowanie dobrych relacji z pracownikami i bieżące informowanie o dostępnych świadczeniach. Przejrzysta, kompletna i zrozumiała informacja pozwoli pracownikowi w pełni wykorzystać dostępne opcje i zmaksymalizować związane z nimi korzyści – powiedziała Marta Adamska, Account Manager w Neuron Agencji PR.

Aby pozyskać najlepszych specjalistów firmy muszą podążać za potrzebami pracowników nie zapominając jednak o tym, że na ostateczną decyzję o podjęciu pracy ma wpływ wiele czynników. Są to nie tylko wysokość wynagrodzenia, zakres obowiązków czy benefity pozapłacowe, ale i pozycja przyszłego pracodawcy na rynku pracy – tę najłatwiej poznać, sprawdzając rankingi.

Jednym z nich jest Ranking Najbardziej Pożądani Pracodawcy, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już 9. edycja tego wydarzenia. Więcej informacji na stronie organizatora.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!