Operator sieci stacji LNG w Niemczech LIQVIS, zamienił własną kartę paliwową na kartę wspólną z DKV. Współpracę z DKV rozpoczął także Citronex, który otworzył w Zgorzelcu swoją pierwszą stację LNG. W efekcie, posiadacze kart DKV mogą rozliczać tankowanie skroplonego gazu ziemnego na 275 stacjach w Europie.
Umowa z LIQVIS ma istotne znaczenie, bo zwiększa o pięć nowych punktów, dostępność LNG w Niemczech, głównym kraju tranzytowym polskiego transportu. Firma zastępuje jedną ze swoich dotychczasowych metod płatności – LIQVIS Token – wspólną kartą paliwową DKV/LIQVIS. Obecnie trwa proces przenoszenia klientów do uniwersalnego systemu rozliczeniowego emitenta kart. Ważnym aspektem współpracy, dla obu przedsiębiorstw, jest dążenie do zmniejszenia poziomu zanieczyszczeń.
– Jedną z obietnic, jaką złożyliśmy, jest pomoc naszym klientom w zmniejszeniu intensywności emisji CO2 ich flot o 30 procent do 2030 roku – w porównaniu z rokiem 2019 – mówi Sven Mehringer, dyrektor zarządzający Energy & Vehicle Services w DKV Mobility.
Dla polskich przewoźników, posiadających pojazdy niskoemisyjne, duże znaczenie ma także otwarcie w lipcu pierwszej stacji LNG Citronex w Zgorzelcu. Citronex stworzył dwa stanowiska do tankowania gazu LNG. Na terenie zgorzeleckiego kompleksu znajduje się również myjnia TIR, duży supermarket, restauracja oraz zaplecze sanitarne.
Dzięki współpracy Citronex z DKV, posiadacze kart paliwowych mogą tankować gaz ziemny w 10 krajach. Operator kart prowadzi już rozmowy, by wkrótce powiększyć sieć akceptacji w Polsce o kolejne punkty LNG.
Ta sama strategia, czyli „oferowanie największej liczby stacji”, dotyczy wszystkich rodzajów paliw, także standardowych. Średniorocznie DKV Mobility przyłącza w Europie ok. 5000 stacji (to dwukrotnie więcej niż cała sieć największego polskiego koncernu). Nowe stacje obejmują m.in. paliwa LNG, CNG, LPG, wodór czy energię elektryczną.
Komentarze