Scania i Mobilis zawierają strategiczne partnerstwo

4 czerwca 2012, 12:35

Scania i Mobilis ogłosiły 29 maja 2012 r. na wspólnej konferencji w Warszawie, że zawierają partnerstwo strategiczne. Podczas spotkania zadebiutował w Polsce nowy autobus Scania A30.

Scania TouringPoczątek ścisłej współpracy rozpoczął się w ubiegłym roku. Grupa Mobilis zakupiła wtedy 211 autobusów dla należącej do niej spółki EBS Transportation, która wygrała przetarg na obsługę przewozów pasażerskich w Amsterdamie. Również w grudniu 2011 roku, Mobilis odebrał 5 wygodnych autokarów Scania Touring. Będą one wykonywać kursy dalekobieżne i turystyczne na potrzeby klientów Mobilisa.

Już za kilka dni pięć autobusów Scania Touring będzie wozić gości podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej „Euro 2012” – poinformował Eugeniusz Szymonik, prezes zarządu Grupy Mobilis.

Scania A30Grupa Mobilis użytkuje blisko 2 tys. autobusów. Ma ponad 25-letnią tradycję w przewozach pasażerskich w kraju i za granicą. Obecnie jest jedną z największych firm transportowych w Polsce. Obsługuje miejskie linie w Warszawie, Krakowie i Bydgoszczy. W Toruniu prowadzi przewozy na liniach podmiejskich. Do Mobilisa należy również 10 spółek PKS z rejonu Mazowsza i Mazur. Przedsiębiorstwa te wykonują regularne przewozy dalekobieżne i turystyczne. Właścicielem 100% udziałów Grupy Mobilis jest firma Egged. Jest to największy przewoźnik pasażerski w Izraelu i jeden z największych na świecie.

Ogłoszenie strategicznego partnerstwa stworzyło okazję, aby Scania zaprezentowała swój nowy autobus A30. Jest to pojazd lokalny i międzymiastowy.

Nie jest to nowy autobus w Europie. W firmie EBS w Holandii jeździ 47 sztuk Scania A30. Są również eksploatowane we Francji, Wielkiej Brytanii i Szwecji – mówi Andrzej Jaworski, dyrektor sprzedaży autobusów w spółce Scania Polska.

Scania A30Nadwozie A30 zbudowane jest z materiałów odpornych na korozję, przy dużym udziale tworzyw sztucznych. Do napędu służy 9-litrowy silnik o mocy 320 KM, który współpracuje z ośmiobiegową skrzynią Opticruise.

W Polsce zadebiutował wariant 12-metrowy, który ma 51 miejsc siedzących oraz 11 stojących. Wszystkie siedzenia wyposażone są w pasy bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma do dyspozycji lampkę do czytania, nawiew oraz przycisk „stop”, używany na przystankach na żądanie. Podwójne, przyciemnione szyby ograniczają wymianę ciepła z otoczeniem i powodują, że klimatyzacja zużywa mniej energii dla utrzymania odpowiednią temperatury we wnętrzu pojazdu. Bagażnik podpodłogowy ma pojemność 4,5 m3.

Obecnie autobus będzie przechodził testy u potencjalnych, przyszłych użytkowników.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!