Ważne elementy osprzętu, takie jak alternator, pompa wspomagania czy sprężarka klimatyzacji, napędzane są przez silnik przy pomocy żebrowanych pasków klinowych. Pasek musi mieć odpowiednie wstępne naprężenie, dzięki czemu jest w stanie odpowiednio przenosić wymagany moment napędowy.
Właśnie to wstępne naprężenie zapewnia napinacz paska dociskający do paska rolkę napinacza. Siłę, z którą rolka napinacza dociskana jest do paska, wytwarza sprężyna. Najczęściej stosuje się sprężyny śrubowe oraz sprężyny skrętne.
Przykładem różnych konstrukcji są napinacze paska febi numer 170320 oraz 176623. Obydwa przeznaczone są do większości modeli samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Actros IV, Antos oraz Arocs. Napinacz paska 170320 posiada sprężynę śrubową i został zastąpiony napinaczem febi 176623, wyposażonym w sprężynę skrętną. Konstrukcje te są jednakowe pod względem technicznych parametrów pracy, ale nowa wersja febi 176623 posiada dwa zamiast trzech otworów montażowych. Tym samym do montażu na silniku potrzeba dwóch śrub zamiast trzech jak w przypadku starej wersji febi 170320. febi oferuje obydwie wersje napinacza – starą i nową.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze