Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o planowanych konsultacjach rynkowych w sprawie poszerzenia autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. W ramach konsultacji zostaną poruszone kwestie m.in. planowanego czasu i organizacji pracy, logistyki czy odnawialnych źródeł energii.
– Taki projekt mamy pierwszy raz w Polsce, gdzie będziemy dobudowywali pasy pod dużym ruchem. W historii jeszcze takiego czegoś nie było, w związku z tym chcemy przeprowadzić te konsultacje na odpowiednim etapie – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
– Na bazie konsultacji chcemy się do tego projektu jak najlepiej przygotować, tak aby czas realizacji inwestycji, dobór rozwiązań, jak również sama realizacja przebiegły jak najsprawniej, minimalizując uciążliwości dla kierowców oraz budowniczych – dodaje Tomasz Żuchowski.
A2 Warszawa – Łódź z trzema pasami
Zakres prac będzie obejmować m.in. dobudowę dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni obecnego odcinka autostrady A2 o długości około 89 km. Tym samym zmniejszony zostanie pas zieleni obecnie oddzielający dwupasmowe jezdnie. Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma w przyszłości ułatwić szybki dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
– Chcemy wyjść z takim rozwiązaniem niestandardowym, czyli przeprowadzić wstępne konsultacje rynkowe z zainteresowanymi firmami, które chciałby wystartować w przetargu na realizację tego zadania, czyli potencjalnie rozbudować tę drogę. Przedstawimy projekt – jak my go widzimy – i za sprawą wymiany wiedzy z zainteresowanymi firmami ten projekt jak najlepiej dopracujemy – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Poruszane obszary na konsultacjach:
- Odnawialne źródła energii – GDDKiA planuje wdrożyć rozwiązania związane z technologią odnawialnych źródeł energii zapewniające jak największą samowystarczalność energetyczną autostrady A2 oraz Obwodów Utrzymania Autostrady (OUA) i MOPów, czyli związane z maksymalnym obniżeniem kosztów zużywanej energii.
- Czasowa organizacja ruchu i organizacja pracy – zostanie podjęta kwestia organizacji ruchu drogowego podczas wykonywanych prac, by możliwie zniwelować tworzenie się zatorów (autostrada będzie otwarta podczas trwania przebudowy). Zostanie również podjęty temat organizacji pracy m.in. czy wykonawca będzie w stanie prowadzić roboty 24 godziny na dobę, rodzaj wykorzystanych narzędzi i metod podczas budowy.
Czekacie na poszerzenie istniejącego odcinka A2? Piszcie w komentarzach.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Marek, 11 stycznia 2022, 8:35 0 0
przecie koniecznosc 3 pasa korkującej sie notorycznie-codziennie autostradowej obwodnicy Krakowa jest znana od lat ale nie rozpowszechnianą wiedzą.
Odpowiedz