Inwestycją w używany wózek widłowy to ryzyko podobne do zakupu samochodu z drugiej ręki. Niepewne źródło to brak gwarancji dobrego stanu technicznego oraz ryzyko ukrytych wad i usterek. Jednak tak być nie musi – wielu dostawców wprowadza klasyfikację dostępnego sprzętu, która dzieli go pod kątem np. lat eksploatacji czy kompleksowości dokonanej konserwacji.
Rynek wtórny floty magazynowej w ostatnich latach prężnie się rozwinął. Wózek widłowy z drugiej ręki może być nawet o połowę tańszy niż nowy, jednak tylko w przypadku, gdy zakup nie będzie wiązał się z nieprzewidzianymi kosztami w przyszłości. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców woli powierzyć odpowiedzialność za stan techniczny maszyny profesjonalistom i decyduje się na zakup wózka używanego, ale ze sprawdzonego źródła.
Większość z wózków oferowanych przez renomowanych dostawców pochodzi od ich dotychczasowych klientów, którzy użytkowane przez siebie modele wymienili na nową flotę, a wszystkie mają udokumentowaną przeszłość. W niektórych firmach można nawet osobiście nadzorować naprawy, jakie przechodzi wybrany wózek, zdecydować o nowym kolorze lakieru czy dobrać sprofilowane pod kątem konkretnej branży akcesoria.
Oferta używanych widlaków jest bardzo szeroka i obejmuje pełen zakres sprzętu techniki magazynowej: od prowadzonych ręcznie paleciaków, po wyspecjalizowane wózki wysokiego podnoszenia. Największym powodzeniem cieszą się te stosunkowo nowe, o niewielkim przebiegu i w bardzo dobrym stanie technicznym.
– „W firmie STILL Polska obowiązuje czterostopniowy system klasyfikacji używanych wózków widłowych. Niedawno wprowadziliśmy nową kategorię – Platinum, która przyznaje roczną gwarancję lub 1000 motogodzin na pojazd. Wózek, nie starszy niż 18 miesięcy lub z mniejszym przebiegiem niż 1000 motogodzin, jest w doskonałym stanie technicznym i posiada ważne badania UDT. Wszystkie jego elementy, w tym bateria i opony, są sprawdzone, zregenerowane lub zupełnie nowe. Pojazdy w kolejnej kategorii – złotej – nie mają więcej niż 3 lata, posiadają zupełnie nową powłokę lakierniczą, ich stan techniczny jest potwierdzony przez naszych serwisantów, a gwarancja obowiązuje, w zależności od tego co nastąpi szybciej, 6 miesięcy lub 500 motogodzin. Kolejne kategorie: srebrna i brązowa, nie mają ograniczeń wieku, różnią się zakresem gwarancji i skalą dokonanych prac konserwacyjnych, zawsze jednak otrzymujemy w pełni sprawny wózek, który przeszedł badania UDT i nie ma prawa sprawiać nam problemów technicznych” – mówi Piotr Piotrowski Dyrektor Działu Wózków Używanych w firmie STILL.
Komentarze