Goodyear prezentuje technologię automatycznego utrzymywania ciśnienia w oponach

, 25 września 2012, 13:02

Na targach IAA 2012 odbywających się w Hanowerze, Goodyear zaprezentował technolgię automatycznego utrzymywania ciśnienia w oponach (Air Maintenance Technology – AMT). Innowacyjne rozwiązanie zredukuje wydatki na paliwo i zmniejszy emisję CO2, jednocześnie zwiększając wydajność opon i eliminując konieczność uzupełniania poziomu powietrza.

Mechanizm systemu AMT pozwala utrzymać stałe, optymalne ciśnienie powietrza w oponach bez użycia zewnętrznych kompresorów, układów elektronicznych czy zaangażowania kierowcy. Utrzymanie właściwego ciśnienia powietrza w oponach przekłada się na zwiększenie ekonomiki paliwowej, wydłużenie żywotności opony i poprawę jej zachowania podczas jazdy. Zastosowanie opon z nową technologią Goodyeara może przynieść użytkownikom opon m.in. następujące korzyści:

  • Poprawa efektywności paliwowej
  • Wydłużenie żywotności bieżnika
  • Optymalizacja pracy

 

Prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach jest niezbędne dla zachowania optymalnych parametrów prowadzenia pojazdu. Zbyt niskie, oznacza nierównomierne rozłożenie nacisku na drogę, a także zmniejsza obszar kontaktu bieżnika z nawierzchnią i może mieć negatywny wpływ na strukturę korpusu opony, który jest bardzo ważny dla późniejszego bieżnikowania.

Z pojazdami użytkowymi wiążą się inne wyzwania dla systemu AMT – opony
są większe, pokonują dłuższe dystanse, a przewożone ładunki są znacznie cięższe. Opony pojazdów użytkowych pracują z dużo wyższym ciśnieniem powietrza – zwykle wynosi ono 850 kPa, w porównaniu do 250 kPa w przypadku opon do pojazdów osobowych. To stwarza znacznie większe wyzwanie dla systemu pompowania. Żywotność opony do pojazdu użytkowego często wydłuża się poprzez bieżnikowanie. System AMT przeznaczony dla pojazdów użytkowych jest projektowany tak, by działał również po bieżnikowaniu.

„Jesteśmy przekonani, że zastosowanie systemu AMT w pojazdach użytkowych nie tylko zwiększy wydajność opon, lecz także przyniesie oszczędności właścicielom
i operatorom flot poprzez wydłużenie życia bieżnika i zmniejszenie zużycia paliwa. Postępy, jakich dokonujemy w pracach nad tą technologią, napawają nas dużym optymizmem. W planach mamy już kolejne testy tej koncepcji”
– powiedział Jean-Claude Kihn, dyrektor techniczny Goodyear.

 

(pk)

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!