Reflektor diodowy HELLA w nowym DAF-ie

, 3 października 2012, 12:02

Na targach IAA 2012 HELLA zaprezentowała pierwszy reflektor diodowy do ciężarówki. Poprzez zastosowanie technologii LED w oświetleniu, osiągnięto poprawę bezpieczeństwa ruchu oraz zmniejszono zużycie energii. W reflektorze zastosowano też pasywną koncepcję rozpraszania ciepła.

Nowy reflektor wyposażono w światła mijania opracowane w technologii LED, z pasywną koncepcją rozpraszania ciepła od źródeł światła. Odpowiednio zaprojektowane elementy rozpraszające ciepło umieszczono na zewnątrz układu optycznego, aby równomiernie chłodzić podstawy diod. Reflektor opracowano w kilku wersjach wzorniczych i technicznych. Można wybrać między układem z nowymi elementami lub tradycyjnymi żarówkami halogenowymi. 

Biorąc pod uwagę warunki, w jakich pracują systemy oświetleniowe w samochodzie ciężarowym, zastosowano elementy LED o znacznie wydłużonej trwałości i zwiększonej odporności na drgania. Głównym celem tego rozwiązania było zapewnienie niezawodności w długim okresie czasu i ograniczenie obsługi najczęściej używanych świateł (dzienne, mijania i pozycyjne) nowego systemu oświetlenia praktycznie do zera. Zastosowane światła mijania w techologii diodowej mają parametry (strumień świetlny, barwa światła) zbliżone do ksenonowych źródeł światła. Dzięki LED i zastosowaniu świateł do jazdy dziennej nowe oświetlenie ma ogromny wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu i zużycie energii. Świecące się pojedyncze światło mijania zużywa o 49 W mniej energii niż standardowa żarówka halogenowa, co wpływa także na redukcję emisji CO2 do atmosfery.

HELLA i DAF współpracują ze sobą od lat. Eksperci z HELLI opracowali już reflektory dla obecnych na rynku modeli DAFa. Dzięki specjalnym właściwościom technologii diodowej, wydaje się zasadne, że zagości ona na dłużej w samochodach ciężarowych.

(pk)

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!