Continental prezentuje opony na zimę

5 października 2012, 12:33

Powoli zbliża się okres niskich temperatur, co dla firm transportowych oznacza coroczną wymianę opon w swoich flotach. Jest to szczególnie istotne ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom. Prócz bezpieczeństwa i troski o przewożony ładunek, wymiana opon na zimowe jest w wielu europejskich krajach obowiązkiem. Continental przedstawił swoją ofertę opon Scandinavia, przeznaczoną do jazdy w warunkach zimowych.

Oferowana przez Continental seria opon zimowych Scandinavia przewyższa zatem zawarte w przepisach wymagania dotyczące opon M+S montowanych na osiach napędowych. Opony zimowe Continental umożliwiają bezpieczny transport towarów po oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach bez pogorszenia komfortu jazdy, przyspieszonego zużycia ogumienia czy też wzrostu zużycia paliwa. Zróżnicowanie konstrukcji opon ze względu na rodzaj osi, na którą są przeznaczone i odpowiedni wzór bieżnika gwarantują optymalną przyczepność i panowanie nad pojazdem.

Opona HSW 2 SCANDINAVIA przeznaczona na oś kierowaną posiada w związku z tym bieżnik w postaci wzdłużnych rowków i poprzecinanych żeber z mikrorowkami, który dzięki efektowi zazębienia zapewnia dobrą, trwałą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.

Opona HDW 2 przeznaczona na oś napędową reprezentuje nową generację opon zimowych Continental. Posiada bloki o nowatorskiej budowie, które dosłownie przyczepiają się z wielką siłą do śniegu i błota. Połączenie strukturalnej stabilności wzoru rowków z trójwymiarowymi blokami umożliwia stworzenie profilu o głębokości do 22 milimetrów i gwarantuje długą żywotność opony eksploatowanej w warunkach zimowych.

Opony HTW 2 z serii Scandinavia to opony do naczep, które idealnie się nadają do połączenia z oponami o wysokich parametrach trakcyjnych do ciągników siodłowych. Zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o użytkowaniu w warunkach zimowych i spełniają podwyższone wymogi w zakresie prowadzenia naczep. Bieżnik o specjalnym wzorze zapewnia optymalne przeniesienie siły hamowania, a także przeciążeń występujących na zakrętach na każdej z sześciu opon naczepy nawet na śliskiej nawierzchni.

Jeśli chodzi o przewóz pasażerów nowoczesnymi autobusami, Continental również ma stosowny produkt spełniający różne wymagania związane z jazdą w warunkach zimowych. Jest to opona HSW 2 Coach, która dzięki zamkniętemu pasowi bieżnika opracowanego z myślą o autobusach i obejmującego trójwymiarowe mikrorowki przenosi siłę napędową i siłę kierowania na drogę przy stałej trakcji, niewielkim natężeniu hałasu i jednoczesnym utrzymaniu komfortu jazdy.

Opony do pojazdów użytkowych serii Scandinavia mają jeszcze jedną szczególną właściwość: po dłuższej eksploatacji nowoczesne opony zimowe przeznaczone na oś kierowaną i na osie naczep zmieniają swój charakter ze względu na dwuwarstwową konstrukcję bieżnika. Podczas zimy zapewniają maksymalną przyczepność za sprawą maksymalnej liczby krawędzi chwytających podłoże. Po starciu pierwszej warstwy bieżnika spod spodu wyłania się druga warstwa o wzorze właściwym dla opony letniej. Charakteryzuje się ona znacznie wyższą zawartością kauczuku, co dodatkowo wpływa pozytywnie na stabilność pojazdu i zużycie paliwa.

Opony zimowe zapewniają optymalizację wydajności pojazdu w niskich temperaturach, a także kiedy na drogach leży śnieg i lód. Opony reagują różnie w zależności od temperatury, dlatego koniecznie jest stosowanie w ogumieniu zimowym specjalnego składu mieszanek i rzeźby bieżnika. Czynniki te są kluczowe dla bezpieczeństwa, ponieważ dobra przyczepność jest niezbędna, aby móc osiągnąć dobrą sterowność i krótką drogę hamowania. W niższym temperaturach niektóre inne opony nie wykazują tej samej efektywności, co w normalnym zakresie temperatur. Opony zimowe projektuje się z myślą o optymalnym zachowaniu w niskich temperaturach. Aby ogumienie dobrze sprawdzało się w zimie, potrzebna jest również ‘ostrzejsza’ rzeźba bieżnika – nie tylko dla dobrej przyczepności na śniegu i lodzie, ale również dla skutecznego usuwania wody spod opony.

 

(pk)

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!