Volvo Buses otrzymało zamówienie na 29 hybrydowych autobusów. Odbiorcą jest przewoźnik Keolis z Göteborga w Szwecji.
29 hybrydowych autobusów Volvo Göteborgu
To nie pierwsze zamówienie na hybrydowe autobusy Volvo od firmy z Göteborga. W czerwcu, 25 hybryd kupił przewoźnik transportu publicznego Göteborgs Spårvägar.
Hybrydowe autobusy stanowią konkurencję dla podobnych maszyn, wyposażonych w silnik diesla. W przypadku Volvo 7900 zużycie paliwa i wpływ na środowisko jest około 40% niższe niż autobusów z silnikami napędzanymi olejem napędowym. Emisje cząstek stałych i tlenków azotu są niższe o połowę. Niższy jest także poziom hałasu.
Volvo 7900 – lżejszy i bardziej ekonomiczny
Model 7900 to najnowsza generacja autobusów Volvo. Jest o ponad 500 kg lżejszy od swojego poprzednika. Może więc zabierać na pokład więcej pasażerów. Autobus hybrydowy od momentu ruszenia do prędkości 15-20 km/h w całości napędzany jest silnikiem elektrycznym. Powyżej tej bariery do pracy włącza się mała 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna, napędzana biodieslem. Energia wytworzona podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorach i ponownie wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego i systemów pomocniczych.
Na całym świecie Volvo sprzedało już ponad 1000 autobusów hybrydowych.
Komentarze