Grupa Iveco zorganizowała wydarzenie pod nazwą Beyond – Dni Grupy Iveco w dniach 13-17 lipca w Turynie, którego celem było skupienie uwagi na przyszłość transportu oraz omówienie wewnętrznych ekosystemów biznesowych przy okrągłych stołach. Całe wydarzenie obracało się wokół ekologicznych napędów przyszłości i zerowej emisji.
Podczas inauguracji wydarzenia Sylvain Blaise, prezes Iveco Group Powertrain oraz prezes FPT Industrial, podkreślił rolę, jaką producenci układów napędowych odgrywają w opracowywaniu napędów przyszłości, celem osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Podkreślił także, że konieczne jest całościowe podejście do tematu zrównoważonego rozwoju. Zaznaczył również znaczenie produkcji i dystrybucji energii o zerowej lub niskiej emisji CO2, a także zapewnienie ciągłości i konkurencyjności w strategicznych sektorach wykorzystujących obecne produkty i technologie oraz opracowywanie nowych i bardziej ekologicznych rozwiązań napędowych w możliwie najkrótszym czasie.
Tematy te zostały omówione podczas sesji pt. Skupienie się na napędach: mapa drogowa technologii oraz Ekosystem napędowy i partnerski. Na pierwszej z nich uczestnicy podzielili się pomysłami na temat przyszłości silników spalinowych jako jednego z wielu rozwiązań ograniczających emisję oraz ich znaczenia w obecnym przemyśle rolniczym i budowlanym. Omówiono także wpływ ewolucji elektrycznej na wytwarzanie układów napędowych.
W drugim panelu uczestnicy przedstawili wizję marki dotyczącą dekarbonizacji przemysłowych sektorów drogowych i terenowych, która obejmuje ścisłą współpracę z partnerami w celu wspólnego opracowywania konkretnych rozwiązań technologicznych.
Iveco Bus z nowymi ogniwami paliwowymi do autobusów
Grupa Iveco, poprzez swoją markę Iveco Bus, wybrała systemy ogniw paliwowych od HTWO do następnej generacji autobusów wodorowych na rynek europejski. HTWO jest submarką Hyundaia, wyspecjalizowaną w ogniwach paliwowych, która została wprowadzona na rynek pod koniec 2020 roku.
Technologia ogniw paliwowych wykorzystywanych w pojazdach sygnowanych logo Hyundai pozwoliło marce HTWO rozszerzyć dostarczanie technologii ogniw paliwowych na innych producentów pojazdów oraz inne sektory różnych branż. Iveco Bus poinformowało, że uczestniczy obecnie w europejskich przetargach na autobusy zasilane ogniwami paliwowymi, które są napędzane przez HTWO. Ogłoszony został również plan wznowienia produkcji autobusów we Włoszech. Będzie to kolejna okazja do produkcji nowych autobusów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, która ma na celu wykorzystanie powstałego potencjału technologicznego.
– Współpracując z liderem branży, takim jak HTWO, opartym na ponad 20-letnim doświadczeniu firmy Hyundai w technologii wodorowych ogniw paliwowych, w IVECO BUS możemy szybko reagować na prośby klientów dla bezemisyjnych pojazdów napędzanych najnowocześniejszą technologią. Rozpoczęliśmy już składanie ofert w przetargach publicznych na autobusy napędzane wodorem i będziemy kontynuować współpracę w najbliższych miesiącach, ponieważ nadal odgrywamy naszą wiodącą rolę w transformacji energetycznej w europejskim segmencie masowego transportu pasażerskiego – mówi Domenico Nucera, prezes Bus Business Unit w Iveco Group.
Iveco Bus i VIA podpisują umowę o współpracy
Oprócz wybrania nowych systemów wodorowych Iveco Bus ogłosiło również podpisanie protokołu ustaleń z VIA, firmą technologiczną z dziedziny TransitTech skupiającą się na nowych systemach dla transportu publicznego. Tym samym celem jest zbadanie możliwej przyszłej współpracy w zakresie rozwoju rozwiązań dla transportu publicznego i powiązanych z tym sektorem usług cyfrowych przeznaczonych dla autobusów.
Podpisany dokument ma być pierwszym krokiem do opracowania przyszłych rozwiązań nowej mobilności, m.in. pojazdów zasilanych alternatywnymi źródłami energii oraz autonomicznego transportu publicznego.
Spisany protokół obejmie ustalenie rozwiązań, które mają sprawić, że transport reagujący na zapotrzebowanie aglomeracji miejskiej lub wiejskiej będzie łatwiej dostępny dla władz transportu publicznego i operatorów transportu poprzez łatwe do wdrożenia kompletne pakiety, które bezproblemowo integrują się z istniejącym miejskim lub wiejskim systemem transportu.
Komentarze