W dobie ekologizacji przemysłu, również motoryzacyjnego, zdarzają się wielkie kompromitacje na tle niespełnienia norm emisji spalin. Nie inaczej było w przypadku firmy Hino, która fałszowała wyniki testów.
Powstanie i cele grupy CJPT z Toyotą, Hino i ISUZU
Commercial Japan Partnership Technologies Corporation, lub CJPT, zostało założone w kwietniu 2021 w celu kooperacji na rzecz rozwoju elektromobilności, paliw wodorowych oraz autonomizacji pojazdów. W skrócie – jednym z głównych celów grupy jest rozwój w kierunku ekologicznego transportu. Początkowo, w grupie znalazły się Toyota, Hino oraz Isuzu. Największy motoryzacyjny koncern na świecie zdecydował się wykupić 4,6% akcji Isuzu, jako pierwszy krok rozwoju firmy, jako iż posiadał już większościowe udziały w Hino.
Atmosfera skandalu – fałszywe wyniki kooperanta Toyoty
Hino zostało członkiem konsorcjum ciężarowego nieco ponad rok temu. Niestety dla firmy, dotknęła ją seria skandali, dotyczących norm emisji. W konsekwencji, wczoraj obie firmy ogłosiły, iż Toyota wyrzuca Hino z grupy. W marcu na jaw wyszły dane, o fałszowaniu danych o emisji spalin przez wyrzuconą firmę trwającym od roku 2003. Problem ten narastał, a niedawno światło dzienne ujrzały sfałszowane dane dotyczące kolejnych nieścisłości. Akio Toyoda, szef Toyoty wyraził swój zawód postawą Hino. Wyraził też opinię, według której dopiero gdy pracownicy rzeczonej firmy zerwą z korporacyjnymi schematami ukrywania problemów przed przełożonymi, zmiana sposobu działania będzie możliwa.
Komentarze