Musimy być perfekcyjni w każdym elemencie… – wywiad z dyrektorem zarządzającym firmy Highway

12 listopada 2012, 10:49

Highway International to globalny dystrybutor firmy TitanX, szwedzkiej marki chłodnic, która dopiero zaczyna być rozpoznawalna na polskim rynku. O tym, co znajduje się w ofercie firmy oraz jak zamierza ona walczyć z konkurencją, rozmawialiśmy z dyrektorem zarządzającym, Bogdanem Szymanowskim.

Chłodnice TitanX nie są jeszcze bardzo znane na polskim rynku. Dlatego na początek proszę powiedzieć parę słów o samej marce.

Bogdan Szymanowski HighwayBogdan Szymanowski: TitanX powstał pięć lat temu. Firma kupiła trzy  fabryki Valeo, wcześniej należące do Blackstone. Fabryki zlokalizowane są w Szwecji oraz w Stanach Zjednoczonych i korzystają z ,,know-how” i doświadczeń poprzednich właścicieli. Do 2009 r. TitanX produkował wyłącznie podzespoły na pierwszy montaż, stąd marka jest dobrze znana w  fabrykach Volvo, Mercedesa, Iveco, Renault, Scanii. Działalność aftermarketową firma rozpoczęła ponad trzy lata temu. Aby poszerzyć ofertę, rozpoczęto wytwarzanie podzespołów na rynek wtórny, zachowując rygorystyczne standardy i jakość części pierwszomontażowych.
Jednym z trzech, obecnie największym, dystrybutorem produktów TitanX na świecie jest polska firma Highway International.

Jak wiemy TitanX musi konkurować z markami, które obecne są na rynku od dłuższego czasu. Jakie są zatem największe zalety produktów firmy, które mogą przekonać klientów?

Po pierwsze wszystkie nasze produkty są wytwarzane w pierwszomontażowej fabryce w Szwecji, według standardów OE. Fabryka posiada wieloletnie doświadczenie, wdraża nowoczesną technologię produkcji. Przekłada się to na jakość oferowanych elementów. Produkty spełniają wymagania norm Euro5, niekiedy Euro6. Po drugie dużą zaletą jest znakomita dostępność naszych produktów, szacowana na ok. 95%. Posiadamy magazyn w Krakowie o pow. dwóch tysięcy metrów kwadratowych. Bardzo wysoko są oceniane nasze usługi logistyczne. Dbamy o to, by były świadczone na najwyższym poziomie. Właściciele warsztatów znają doskonale sytuacje, w których dostępność i pewność dostawy jest kluczowa. Także pewność, że produkt jest i da się go zamontować bez żadnych problemów.

Na jakich rynkach dystrybuujecie produkty TitanX?

Highway sprzedaje produkty TitanX praktycznie na cały świat, m.in. do Holandii, Hiszpanii, Niemiec, Rosji, do krajów środkowej Europy, Chin, Izraela, południowej Afryki, Urugwaju… Tamtejszych odbiorców nie trzeba przekonywać do znaczenia jakości i trwałości produktu. Dzięki temu w burzliwych czasach kryzysu, udało nam się osiągnąć dwuipółkrotny wzrost obrotów. Aktywnie działając na środkowoeuropejskim rynku, staramy się przekonywać także naszych klientów do tego, że najczęściej nie opłaca się przywiązywanie wagi tylko do ceny ze stratą dla jakości.

Jaki asortyment produktów oferowany jest pod marką TitanX? Czy są to tylko chłodnice?

W ofercie TitanX znajdują się chłodnice cieczy, chłodnice powietrza doładowującego, chłodnice olejowe i w niewielkim stopniu także kondensatory.

W ilu procentach chłodnice marki TitanX pokrywają zapotrzebowanie rynku?

Chłodnice marki TitanX zapewniają pokrycie w około 80% parku samochodów ciężarowych. Ponieważ chcemy mieć szerszą ofertę, kupujemy także podzespoły innych znanych producentów, w ten sposób oferta Highway zapewnia pokrycie rynku w około 95%.

Oferta Highway to także inne produkty?

Dążymy do tego, by zbudować bogatą ofertę produktów z zakresu tzw. termomanagementu. Oferujemy kondensatory, nagrzewnice, zbiorniki wyrównawcze, wkrótce rozwiniemy gamę sprzęgieł wiskotycznych.

Jak kształtują się ceny produktów TitanX na tle konkurencji i jak pozycjonowana jest marka?

Marka jest pozycjonowana na poziomie pierwszomontażowych linii produktów. Nasze ceny są atrakcyjne, ale nie tym chcemy konkurować. Oferujemy produkty najwyższej jakości i staramy się przeważać nad konkurentami relacją jakość/cena/dostępność. Wiadomo, że po stronie naszych rynkowych rywali jest historia, długoletnia obecność na rynku. My jako wciąż młoda firma, mamy świadomość, że musimy być perfekcyjni w każdym elemencie łańcucha dostaw: jakość, dostępność, informacje techniczne i pozycjonowanie cenowe… We wszystkich tych procesach pomagają nam procedury norm ISO 9001 i ISO 14001 – według których jesteśmy certyfikowani.

Czy może Pan powiedzieć coś na temat najbliższych planów inwestycyjnych firmy?

Nie mogę zdradzać wszystkich szczegółów, gdyż jest na to jeszcze za wcześnie, ale pracujemy nad dużym projektem związanym z regeneracją chłodnic i intercoolerów – będzie to nowoczesna, zrobotyzowana linia. Negocjujemy powstanie Europejskiego Centrum Regeneracji chłodnic i intercoolerow jednego z największych producentów samochodów ciężarowych na świecie. Odzyskiwanie surowców, obniżanie kosztów części zmiennych, zmniejszanie emisji CO2 jest przyszłością rynku części zamiennych. Highway International chce tworzyć tą przyszłość.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!