Continental wprowadził nową linię opon dla transportu regionalnego

19 września 2022, 14:09

Zmiany zachowania konsumentów i gwałtowny wzrost zakupów online sprawiły, że sektor transportowy stał się największą gałęzią działalności związaną z obsługą towarów w Europie. Przede wszystkim transport regionalny zyskuje coraz większe znaczenie, a pojazdy realizujące tego typu zlecenia muszą w szczególności wykazać się zdolnością do absorbowania znacznych obciążeń. Continental opracował nową linię opon Conti Hybrid 5 Generacji z przeznaczeniem dla transportu regionalnego.

 

Opony Continental dla transportu regionalnego

Conti Hybrid HD5 na oś napędową – w formacie 22,5 cala, przeznaczone są do użytku łączonego na drogach regionalnych i autostradach. Opony spełniają wymagania związane z użytkowaniem floty pojazdów ciężarowych, tj. częste przyspieszanie, hamowanie, manewrowanie i pokonywanie zakrętów na zmiennych nawierzchniach. W oponach zastosowano nowe rodzaje bieżnika, nowe mieszanki gumowe i konstrukcje karkasu. W zależności od rozmiaru opony, Conti Hybrid Generation 5 wyróżnia się przebiegiem do 20% wyższym od poprzedniej generacji. Ta nowa linia opon oferuje operatorom flot optymalne osiągi przez cały okres eksploatacji, ponieważ zostały one opracowane z myślą o wymaganiach transportu regionalnego.

 – Dzięki oferowanym wysokim przebiegom i rozwiązaniom premium do bieżnikowania, długa żywotność opon pomaga osiągnąć wysoki poziom efektywności, a tym samym zapewnić zrównoważone zarządzanie flotą – mówi Hinnerk Kaiser, Head of Product Development Bus and Truck Tires w Continental.

Jak podaje producent, zarówno Conti Hybrid HS5 na oś prowadzącą, jak i Conti Hybrid HD5 na oś napędową oferują osiągi w każdych warunkach pogodowych i nawet przy szczątkowej głębokości bieżnika pod koniec okresu eksploatacji opony. Jest to zasługą zastosowania bieżnika z nowymi, pełnowymiarowymi, matrycowymi lamelami 3D.

Opasanie opony z optymalnym rozkładem nacisku

Opasanie 0° w oponie Conti Hybrid HS5 315/70 R22.5 zapewnia dodatkową stabilność, równomierne zużycie i optymalny przebieg na osi prowadzącej. Długi i nieprzerwany stalowy pas biegnie nad radialnym karkasem w kierunku jazdy. Taka konstrukcja optymalizuje rozkład nacisków na powierzchni styku, zwłaszcza przy zmiennych warunkach obciążenia. Zmniejsza również naprężenia na krawędziach opasania, co zwiększa żywotność opony i znacząco ogranicza pękanie w rowku.

Nowa struktura bieżnika

Nowo opracowana struktura bieżnika opony Conti Hybrid HD5 bardzo skutecznie chroni bieżnik i karkas przed uszkodzeniem przez kamienie na osi napędowej. 5-rowkowy wzór bieżnika wraz z lamelami 3D zapewniają równomierne zużycie, lepsze właściwości trakcyjne we wszystkich warunkach oraz dłuższe przebiegi. Nowe opony Conti Hybrid będą dostępne w wielu rozmiarach, począwszy od następujących opcji:

  • Conti Hybrid HS5 315/70 R 22.5
  • Conti Hybrid HS5 385/55 R 22.5
  • Conti Hybrid HD5 315/70 R 22.5

Wszystkie opony są również dostępne fabrycznie jako opony inteligentne i mogą być podłączone do rozwiązań cyfrowych, takich jak cyfrowy system zarządzania oponami ContiConnect z fabrycznie zainstalowanym czujnikiem opon.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!