Automotive Coordination Centre, z siedzibą w Katowicach, obchodzi 10-lecie istnienia. Była to pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej wyspecjalizowana sekcja kurierska do kompleksowej obsługi firm sektora motoryzacyjnego.
Dziś polski oddział jest elementem sieci 18 podobnych centrów, funkcjonujących m.in. w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Austrii, krajach Beneluksu, państwach skandynawskich, Turcji, USA, w Indiach oraz Chinach.
TNT zapewnia ekspresową dostawę materiałów (części, podzespołów) na linie fabryczne, w trybie just-in-time oraz just-in-sequence – tak, by utrzymać ciągłość produkcji. Terminowe dostarczenie ma kluczowe znaczenie, gdyż przerwanie cyklu produkcyjnego oznacza dla wytwórcy ogromne koszty. ACC umożliwia realizację usługi importowej w czasie 24 godzin na terenie całej Europy. Z rąk klienta zostaje przejęta także procedura składania zamówień u dostawców oraz ich późniejsza weryfikacja.
Wszystkie przesyłki, których transport koordynuje ACC, są traktowane jako priorytetowe – ich indywidualne traktowanie polega m.in. na niezwłocznym informowaniu klienta o ewentualnych niedogodnościach wynikających z wydarzeń losowych (np. w sytuacji, gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają start samolotu TNT z przesyłką na pokładzie). Klient ma wówczas możliwość wprowadzenia modyfikacji do procesu produkcyjnego, bez groźby ponoszenia ewentualnych kosztów wynikających z jego przerwania.
Przesyłki objęte są ściśle określonymi procedurami bezpieczeństwa, które obejmują m.in. monitoring na każdym etapie, przy zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań teleinformatycznych – systemów: GPS oraz INCAB. Status przesyłki można sprawdzić w internecie, poprzez pocztę elektroniczną czy SMS.
Komentarze