Tevex Logistics stawia na elektryczne Actrosy

13 stycznia 2023, 9:52

Tevex Logistics – spółka logistyczna należąca do grupy przedsiębiorstw Tönnies – zamierza w przyszłości wykorzystywać w dostawach żywności dalekobieżnego ciężarowego eActrosa LongHaul z akumulatorowym napędem elektrycznym.

Podczas oficjalnej wizyty klienta w siedzibie Daimler Truck, Stina Fagerman, szefowa działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks, Clemens Tönnies, wspólnik zarządzający w grupie przedsiębiorstw Tönnies, oraz Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający w firmie Tevex, podpisali wspólny list intencyjny dotyczący zamówienia 50 sztuk tych elektrycznych ciągników siodłowych. eActros LongHaul o zasięgu ok. 500 km ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 r.

– Tevex jest wieloletnim partnerem Mercedes-Benz Trucks, wyróżniającym się duchem innowacyjności. Jesteśmy zadowoleni, że to przedsiębiorstwo logistyczne zdecydowało o wyborze ciągnika siodłowego eActros LongHaul do szczególnie wymagającego transportu produktów spożywczych w kontrolowanej temperaturze. – powiedziała Stina Fagerman, szefowa działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks.

– Stawiamy sobie za cel zmniejszenie o połowę emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym do 2030 r. Jest to istotny element naszej agendy zrównoważonego rozwoju ‹‹t30››. – dodał Clemens Tönnies, wspólnik zarządzający.

– Liczymy, że eActros LongHaul pomoże nam jak najszybciej osiągnąć nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Z ogromną radością oczekujemy rozpoczęcia jego produkcji seryjnej. Napędy alternatywne nie są już przyszłością, lecz teraźniejszością. – stwierdził Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający w firmie Tevex Logistics.

Firma Tönnies z siedzibą w Rheda-Wiedenbrück (Wschodnia Westfalia) sformułowała swoje cele zrównoważonego rozwoju w agendzie „t30”. Grupa dąży do tego, aby do 2030 roku stać się jednym z najbardziej ekologicznych producentów żywności w Europie. W związku z tym ta rodzinna firma zdefiniowała wymierne i konkretne cele na najbliższe lata – wśród nich redukcję emisji dwutlenku węgla w logistyce, na każdej trasie. Dzięki wprowadzeniu do eksploatacji pierwszego elektrycznego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz Trucks oraz kolejnym zakupom i modyfikacjom, logistycznej spółce zależnej udało się już osiągnąć blisko jedną trzecią założonych celów. Na pierwszym planie jest zrównoważona produkcja żywności wzdłuż całego łańcucha. Podpisany list intencyjny ma na celu zamanifestowanie obranej drogi.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul w taki sposób, aby pojazd wraz z komponentami spełniał takie same wymogi wytrzymałościowe, jak porównywalny konwencjonalny Actros do ciężkiego transportu dalekobieżnego, co oznacza przebieg 1,2 mln kilometrów w ciągu 10 lat eksploatacji. W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW. Już od premiery rynkowej pojazdu oprócz ciągnika siodłowego Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania pojazdu w transporcie elektrycznym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!