Koncepcja Dual Energy Iveco na European Motor Show w Brukseli

, 18 stycznia 2013, 13:18

91. wystawa European Motor Show w Brukseli jest okazją dla Iveco do pokazania najnowszej koncepcji napędu alternatywnego Dual Energy.

Iveco Dual Energy

Iveco DailyImpreza odbywa się w dniach 11-20 stycznia 2013 r. podczas Brussels Expo. Stoisko Iveco znajduje się w Hali 7. Oprócz koncepcji Dual Energy Iveco wystawiło także kilka modeli z oferty Daily.

Dual Energy na arenie międzynarodowej zadebiutowała w sierpniu zeszłego roku na wystawie w Hanowerze. Teraz została zaprezentowana na przykładzie podwozia lekkiego pojazdu z napędem hybrydowym wykorzystującym silnik Diesla. Koncepcja polega na zastosowaniu wyjątkowo elastycznej technologii opracowanej z myślą o lekkich pojazdach użytkowych, umożliwiającej przełączanie na najbardziej odpowiednie źródło energii – w zależności od zadania realizowanego przez pojazd. System jest oparty na dwóch rodzajach napędu. Pierwszy z nich to napęd elektryczny, przeznaczony do eksploatacji w mieście lub przy niskim natężeniu ruchu i z prędkością nieprzekracząjącą 50 kilometrów na godzinę.

Drugi rodzaj napędu, hybrydowy (termoelektryczny), sprawdza się w przypadku dalszych tras i zadań realizowanych poza miastem. System hybrydowy jest najskuteczniejszy pod względem efektywności energetycznej na trasach pozamiejskich. W porównaniu z silnikiem Diesla taki system zapewnia obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 25%.

Na konferencji dla przedstawicieli międzynarodowej prasy podkreślono fakt, że obecnie nie istnieje jedno rozwiązanie alternatywne, które można zastosować w przypadku wszystkich rodzajów transportu. Dlatego właśnie Iveco wciąż rozwija wielokierunkowe badania, dążąc do zapewnienia ciągłej poprawy efektywności silników wysokoprężnych, a zarazem produkując pojazdy wykorzystujące alternatywne układy napędowe, zasilane gazem ziemnym, energią elektryczną lub jednostki hybrydowe, dostosowane do wszystkich rozmaitych potrzeb przewoźników.

Koncepcję Dual Energy Iveco opracowało w ramach modelu otwartej innowacji opartej na współpracy, realizowanego z kluczowymi partnerami. Podzespoły napędu Iveco Dual Energy prezentowane na wystawie zostały wdrożone we współpracy z innymi znaczącymi międzynarodowymi przedsiębiorstwami.

Modele Daily wystawiane na European Motor Show

Iveco prezentuje w Brukseli pięć modeli Daily, w tym pojazd z napędem elektrycznym oraz zasilany gazem ziemnym. Wśród atutów Daily producent wymienia: drabinkową ramę podwozia, napęd na tylną oś, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem, opcjonalny napęd 4×4, intercooler, silniki zasilane gazem ziemnym, przestrzeń ładunkową do 17,2 m3 oraz wysokość wnętrza 210 cm, wtrysk paliwa common rail, sześciobiegową przekładnię i dopuszczalną masę całkowitą 7 ton.

Wśród modeli Daily jest również wersja Natural Power, wyposażona w silnik F1 CNG o mocy 136 KM w technologii FPT Industrial z trzyfazowym konwerterem katali-tycznym. Silnik wykorzystuje system spalania stechiometrycznego (z poprawnym chemicznie stosunkiem paliwa do powietrza), co zapewnia trwałość oraz umożliwia obniżenie emisji spalin do wartości znacznie niższej od limitów wskazanych w obowiązujących postanowieniach europejskiej normy EEV.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!