Nowy siłownik hamulców tarczowych od Wabco

, 29 stycznia 2013, 13:06

Konstrukcja dwumembranowego siłownika hamulcowego typu 16/24 została zmodyfikowana. Produkt można zastosować w praktycznie wszystkich przyczepach wyposażonych w hamulce tarczowe.

Ewolucja produktu Wabco

Pod wpływem sugestii klientów, Wabco zmieniło konstrukcję dwumembranowego siłownika hamulcowego typu 16/24. Została ona Wabcozmodyfikowana analogicznie do zwartego siłownika typu 20/24. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększył się zakres zastosowania części. Dzięki ulepszonej konstrukcji sprężyny długość siłownika spadła o 12 mm. Pozwala to na montaż również w pojazdach o ograniczonej ilości miejsca.

Nowy siłownik będzie cechował się także dłuższą żywotnością. Bardziej trwałe połączenie pomiędzy przeponą a tłokiem oraz zoptymalizowane prowadzenie tłoczyska gwarantują lepsze działanie siłownika, zwłaszcza podczas jazdy w złych warunkach drogowych. Dodatkowe uszczelnienia uniemożliwiają dostawanie się wody do wnętrza zaworu roboczego, nawet w razie zgubienia zatyczki ochronnej.

Ze względu na modyfikacje następuje zmiana numeru produktu. Stary numer siłownika 16/24'' to 925 384 001 0, nowy to 925 384 010 0. Poniżej przedstawiono najważniejsze dwumembranowe siłowniki hamulcowe dające się zastosować w praktycznie wszystkich przyczepach wyposażonych w hamulce tarczowe.

Typ S maks. [mm] L1 [mm] L2 [mm] Ø D1 [mm] Numer produktu Przedłużający przewód przyłączeniowy
16/24" 57/57 229 89 184 925 384 010 0 925 384 050 2
20/24" 64/64 240,5 89 184 925 380 101 0 925 380 050 2

 

W ofercie producenta znajdują się także przedłużające przewody przyłączające, umożliwiające instalację siłowników także w ciasnych miejscach. Producent przypomina, że wymiana urządzeń innych producentów lub siłowników poprzednich generacji jest dopuszczalna tylko parami na oś. Więcej informacji można zasięgnąć u doradcy, lub odwiedzając stronę internetową Wabco.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!