Pierwszy 40 tonowy zestaw zasilany wodorem wyruszył na drogi

15 marca 2023, 8:25

Firma DB Schenker we współpracy z Hylane pewnym krokiem weszła na drogę zrównoważonego transportu. Ciągniki siodłowe z ogniwami wodorowymi marki Hyzon uczyniły z DB Schenker pierwszą firmę logistyczną, która dostarcza towary 40 tonową ciężarówką wodorową. 

Kolonia – Eupen czyli pierwsza międzynarodowa trasa nowej wodorowej ciężarówki

DB Schenker, jeden z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie, używa pierwszego zasilanego wodorem ciągnika siodłowego dopuszczonego do regularnej eksploatacji w Niemczech. Samochód ciężarowy na ogniwa paliwowe, wyprodukowany przez firmę Hyzon, wykorzystywany jest przez oddział DB Schenker w Kolonii w codziennej obsłudze połączenia między Kolonią i belgijskim Eupen. DB Schenker jest tym samym pierwszym dostawcą usług logistycznych w Niemczech, który eksploatuje pojazd na ogniwa paliwowe (FCEV) w kategorii 40 ton.

Region Kolonii jest bardzo dobrze przystosowany do wprowadzenia naszego pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego wodorem w Niemczech, zwłaszcza dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze tankowania. Planowane są kolejne pojazdy FCEV – mówi Ralf Többe, Executive Vice President Land Transport for Germany and Switzerland w DB Schenker.

Hyzon prowadzi w wyścigu do zrównoważonego transpotu drogowego

Najnowocześniejszy ciągnik siodłowy Hyzon z technologią ogniw paliwowych posiada wszystkie cechy niezbędne do niezawodnej pracy na wskazanej trasie. Jego zasięg wynosi około 400 kilometrów, a maksymalna ładowność jest większa niż w przypadku samochodów ciężarowych zasilanych w 100% energią elektryczną. Kolejną istotną zaletą technologii wodorowej w codziennym użytkowaniu jest szybki proces tankowania, który trwa około 15 minut.

DB Schenker wykorzystuje ciężarówkę Hyzon w modelu pay-per-use oferowanym przez hylane, wypożyczalnię specjalizującą się w neutralnych pod względem emisji CO2 pojazdach użytkowych. Hylane jest częścią DEVK i zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań wodorowych dla sektora logistycznego. Współpraca firm trwa już ponad dwa lata i oprócz leasingu, obejmuje również wspólne projekty rozwojowe. Dane dotyczące jazdy i eksploatacji ze startującego właśnie regularnego połączenia na trasie Kolonia-Eupen zostaną wykorzystane przez hylane. Posłużą do dalszego doskonalenia modeli wynajmu opartych na użytkowaniu dla mobilności neutralnej pod względem emisji CO2.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!