Dostarczająca usługi logistyczne firma DB Schenker wraz z firmami Trailer Dynamics oraz Krone Commercial Vehicle Group przetestowały możliwości naczep eTrailers. Naczepy eTrailers od Trailer Dynamics mają przyczynić się do redukcji zużycia paliwa i dekarbonizacji transportu lądowego.
Naczepy eTrailers z elektrycznym układem napędowym
Zastosowanie naczep eTrailers w transporcie lądowym pozwala na oszczędności w zużyciu paliwa w granicach 24-55%. Dowodzi tego wspólny test drogowy przeprowadzony w rzeczywistych warunkach przez DB Schenker, jednego z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie, Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group. Naczepy zatem mogą także wnieść znaczący wkład w dekarbonizację transportu lądowego. eTrailers to naczepy wyposażone w elektryczny układ napędowy, które wspomagają ciągnik siodłowy energią, np. przy ruszaniu lub pokonywaniu wzniesień.
Możliwości naczep eTrailers sprawdzono podczas testu drogowego
Dzięki testowi drogowemu, który został przeprowadzony we Francji wiosną 2023 roku, można było po raz pierwszy zweryfikować realne oszczędności w zużyciu oleju napędowego podczas rzeczywistej eksploatacji. W profesjonalnym teście porównano zużycie paliwa ciągnika z konwencjonalną naczepą vs. z naczepą wspomaganą silnikiem elektrycznym. Naczepa eTrailer M300 firmy Trailer Dynamics dynamicznie wspierała ciągnik siodłowy na całej trasie testowej i w czasie rzeczywistym sterowała zelektryfikowaną osią. Oszczędności różniły się w zależności od topografii i rodzaju pokonywanej trasy.
– Naszym celem jest pozycja DB Schenker jako wiodącego dostawcy zielonych rozwiązań transportowych. Aby go osiągnąć, nie koncentrujemy się już tylko na dostawach tzw. ostatniej mili, ale także na ruchu liniowym. Test z Trailer Dynamics pokazuje, że e-naczepy mogą stanowić ważny element tej transformacji. Jesteśmy pod wrażeniem, jak łatwy w codziennej obsłudze jest system naczep eTrailers”– mówi Wolfgang Janda, Head of System Operations w DB Schenker Europe.
Wynik kolejnego testu pokazał, że można dokładnie przewidzieć całkowite zużycie energii elektrycznej oraz paliwa, a tym samym oszacować oszczędności w zapotrzebowaniu na olej napędowy. W tym celu, w ramach doradztwa dla klientów, Trailer Dynamics opracował oprogramowanie do analizy wydajności. Rzeczywiste zużycie energii w teście odbiegało od prognoz tylko o 0,7% i 0,9%. Dalsze testy w sieci DB Schenker będą kontynuowane w ciągu tego roku.
– Osiągnęliśmy imponujące wyniki w teście drogowym przeprowadzonym wspólnie z DB Schenker. Udana weryfikacja cyfrowych modeli symulacyjnych z Trailer Dynamics, w odniesieniu do potencjału redukcji emisji spalin przez ciągnik siodłowy i zużycia energii przez naszą naczepę eTrailer, po raz kolejny potwierdza znaczenie technologii eTrailers dla dekarbonizacji transportu ciężarowego – komentuje Abdullah Jaber, CEO Trailer Dynamics.
Komentarze