Firma DHL Freight przez kilka dni sprawdzała, jak ciągnik siodłowy Mercedes-Benz eActros 300 spisuje się w praktycznej eksploatacji. Samochód wykorzystano do przewożenia materiałów produkcyjnych z terminalu towarowego DHL do fabryki Mercedes-Benz.
Jaką trasę pokonywał Mercedes-Benz eActros 300 podczas testów?
Mercedes-Benz eActros dostarczał przeciętnie 12 ton materiałów produkcyjnych z terminalu towarowego DHL w Hagen koło Dortmundu do oddalonej o około 175 kilometrów fabryki Mercedes-Benz w Kassel bez zatrzymywania się na ładowanie. Dzienny przebieg elektrycznej ciężarówki wynosił łącznie 350 kilometrów. Jej akumulatory ładowano m.in. w Kassel, z terminalu ładującego zlokalizowanego na terenie zakładu.
– Dla nas, jako jednej z wiodących firm logistycznych na świecie, przejście na pojazdy neutralne pod względem emisji CO2 jest istotnym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju i transformacji w kierunku bezemisyjnej logistyki. Testując ciągnik siodłowy eActros 300, mogliśmy z powodzeniem sprawdzić możliwości jego zastosowania w praktyce – przekazuje Uwe Brinks, Prezes Zarządu DHL Freight.
Zakład Mercedes-Benz w Kassel opracowuje obecnie konkretne plany dotyczące sposobu elektryfikacji transportu dostawczego do zakładu – łącznie z niezbędną infrastrukturą ładowania. Mercedes-Benz Trucks wytyczył już cel pełnej elektryfikacji dostaw do swojej największej fabryki ciężarówek w Wörth am Rhein i chce go zrealizować do końca 2026 r. Wraz z dostawcami usług logistycznych i spedytorami, na co dzień realizującymi dostawy do zakładu, firma pracuje nad stopniowym włączaniem do ich flot samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Plan działań obejmuje także stworzenie w Wörth zakładowej infrastruktury ładowania, dostępnej zarówno dla dostawców, jak i własnych pojazdów firmy.
– Zakład produkcyjny Mercedes-Benz w Kassel pełni rolę centrum kompetencyjnego Daimler Truck w dziedzinie elektrycznych systemów napędowych. Logicznym krokiem jest zatem podjęcie przez nas intensywnych działań na rzecz elektryfikacji transportu dostawczego do zakładu. Cieszymy się, że udział w testach wzięła firma DHL, będąca kluczowym partnerem logistycznym – Prof. dr Frank H. Lehmann, szef fabryki Mercedes-Benz w Kassel.
Komentarze