Iveco wygrało rekordowy przetarg zorganizowany przez flamandzkiego operatora transportu publicznego De Lijn w Belgii. Dostawa 160 autobusów typu Crossway Low Entry Euro VI rozpocznie się w pierwszych miesiącach 2014 r.
Wygrany przetarg Iveco
Autobusy Crossway Low Entry zamówione przez De Lijn są wyposażone w silniki Cursor 9 z opatentowanym przez FPT Industrial zaawansowanym systemem redukcji katalitycznej HI-eSCR (High Efficiency SCR). Dzięki niemu silniki spełniają normy emisji Euro VI bez konieczności stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR) i dają gwarancję niższej emisji spalin i kosztów eksploatacji pojazdów.
Spółka De Lijn dysponuje flotą ponad 2300 autobusów, które każdego roku pokonują łącznie 225 mln km i przewożą około 500 mln pasażerów. Wszystkie nowe autobusy Iveco zakupione przez spółkę są przeznaczone do obsługi komunikacji międzymiastowej we Flandrii.
Dzięki autobusom Crossway Low Entry, Iveco wygrało w 2012 roku przetarg na zaopatrzenie największej niemieckiej agencji transportowej Deutsche Bank Fuhrpark Service GmbH w ponad 150 modeli EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle).
Model Crossway Low Entry cechuje się łatwym dostępem, gwarantowanym przez dwie pary podwójnych drzwi (1200 mm) umieszczone z przodu i na środku pojazdu, między którymi podłoga jest równa. Do dyspozycji pasażerów jest kilka miejsc na wózki inwalidzkie. Wysuwana platforma dla osób poruszających się na wózku, która stanowi pomost pomiędzy chodnikiem i podłogą pojazdu, znajduje się w środkowej części autobusu i jest uruchamiana ręcznie. Część przednia autobusu, choć obniżona, jest bardzo przestronna (wysokość 2565 mm). W zależności od potrzeb operatora można ją konfigurować pod względem rozmieszczenia i liczby miejsc siedzących i stojących.
Komentarze