Nowy olej Shell

, 22 marca 2013, 16:25

Shell wprowadził na rynek nowy olej Shell Rimula R4 X. Został on opracowany z myślą o zastosowaniu w pojazdach ciężarowych, maszynach rolniczych, autobusach i lokomotywach wyposażonych w systemy cyrkulacji spalin (EGR).

Shell Rimula R4 X to olej mineralny nowej generacji o klasie lepkości 15W-40. Jego zadaniem jest maksymalna ochrona silnika oraz zapewnienie właściwego poziomu czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących w jednostkach z systemami EGR. Produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości motorów z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników.

Ograniczenie zakwaszenia

Shell Rimula R4 X ogranicza korozję wywołaną działaniem kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

Ograniczenie osadów

Twórcom Rimula R4 X udało się ograniczyć gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Test PDSC wykazał wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

Nowy olej Shell zapewnia także wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym, co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra i nadmiernego zużycia mechanicznego.

Ograniczenie zużycia

Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. Nowy Shell Rimula R4 X oferuje wysoki poziom zabezpieczenia mechanicznego w istotnych miejscach w układzie rozrządu. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30 proc. lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4.

Shell Rimula R4 X jest dostępny w opakowaniach o pojemnościach 1 000, 209, 55 i 20 litrów, a także 5-litrowych.

Specyfikacje i aprobaty:
API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL; ACEA: E7, E5, E3
JASO: DH-1: Global: DHD-1; Caterpillar: ECF-1-A, ECF-2
Cummins: CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71; DDC: 93K215
DEUTZ: DQC III-10; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: M3275-1
MB Approval: 228.3; MTU: Category 2; Renault Trucks: RLD-2;
Volvo: VDS-3.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!