Zakłady komunikacji miejskiej w Paryżu RATP zamówiły 15 sztuk autobusów miejskich MAN Lion’s City Hybrid.
Hybrydowe MANy dla Paryża
15 autobusów z napędem hybrydowym MAN zamówiły paryskie zakłady transportu miejskiego RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens).
Lion’s City Hybrid to aktualnie najbardziej efektywny pod względem emisji CO2 autobus miejski MAN. Pojazd gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych kolektorach (Ultracaps), a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających. Specjalnie opracowany system zarządzania energią odpowiada za przepływ energii oraz za wyłączenie silnika wysokoprężnego – na przykład podczas jazdy posuwistej i postoju autobusu. Niskopodłogowy autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu. W ten sposób zużywa nawet do 30% mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami miejskimi z silnikiem wysokoprężnym.
Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid obsługiwał już różne linie miejskiej sieci komunikacji w stolicy Francji w ramach testów polowych w 2011 roku. Po zakończeniu testów RATP zdecydowało się zamówić 15 pojazdów.
RATP należy do największych operatorów sieci autobusów miejskich w Europie i posiada ponad 4.300 pojazdów – w tym aż 550 autobusów miejskich typu MAN Lion’s City. Autobusy miejskie MAN Lion’s City Hybryd produkowane są w fabrykach MAN w Starachowicach oraz Poznaniu.
Komentarze