MAN Trucknology Days 2013 już za nami

, 28 marca 2013, 9:18

Podczas imprezy ,,MAN Trucknology Days 2013″ w Monachium MAN zaprezentował ponad 150 gotowych do przetestowania pojazdów ciężarowych.

Pokaz pojazdów MAN i jazdy testowe

MAN Trucknology Days 2013Targi odbyły się w dniach 15-16 marca 2013 roku. Celem imprezy była prezentacja nowych pojazdów marki MAN, przeznaczonych do użytku w różnych sektorach, a także specjalna wystawa pojazdów komunalnych.

MAN organizuje kompleksowe prezentacje produktów przynajmniej raz w roku, począwszy od roku 2008. W tym roku impreza przyciągnęła do MAN Truck Forum nieopodal toru do jazd próbnych w Monachium ponad 3 500 zainteresowanych gości z piętnastu europejskich krajów, jak również z krajów tak odległych jak np. Korea Południowa. Zainteresowanie tą cykliczna imprezą rośnie z roku na rok. W 2012 roku MAN Trucknology Days odwiedziło 2400 gości. Odwiedzający mogli zapoznać się z rozwiązaniami transportowymi MAN oraz pojazdami, m.in. z nowej rodziny TG z silnikami Euro VI gotowymi do jazd próbnych.

MAN Trucknology Days to okazja do zapoznania się z szeroką paletą rozwiązań dla wielu branż, oferowanych w pojazdach MAN. Tegoroczna prezentacja objęła prawie 150 pojazdów z pięciu różnych sektorów: transport dalekobieżny, dystrybucja, sektor budowlany, komunalny i transport ponadgabarytowy. Możliwość przetestowania pojazdów budowlanych, ciężkich zestawów drogowych o dużej ładowności, czy pojazdów dalekobieżnych spotyka się z pozytywną reakcją gości. W czasie imprezy oferowano gościom nie tylko jazdy po torze testowym, ale MAN Trucknology Days 2013także dłuższe jazdy próbne po autostradach i drogach w okolicach zakładów MAN, pod okiem instruktorów programu MAN ProfiDrive. Ponadto, podczas Trucknology Days odbywały się wykłady i prezentacje specjalistów.

Tematem przewodnim każdej imprezy Trucknology Days zawsze jest konkretny sektor transportu. W tym roku szczególne miejsce zajęły pojazdy i rozwiązania dla usług komunalnych: zamiatarki, pojazdy ogólnego lub zimowego utrzymania dróg, pojazdy asenizacyjne, pojazdy przeznaczone do wywozu odpadów. Obok modeli MAN TGL, TGM oraz TGS, zaprezentowane zostały także pojazdy użytkowe marki Volkswagen przeznaczone do realizowania usług komunalnych (zimowe utrzymanie dróg i wywóz odpadów). Dodatkową atrakcją były pojazdy hybrydowe. Jednym z nich był MAN Metropolis, pojazd studyjny zasilany elektrycznie z napędem hybrydowym oraz całkowicie elektrycznie napędzana zabudowa do wywozu odpadów, zaprezentowana na IAA 2012, a także pojazd z hydrostatycznym regeneratywnym systemem hamowania (HRB).

Pomiędzy MAN Truck Forum a torem próbnym kursował specjalny autobus. Zarówno na torze jak i w MAN forum można było zapoznać się z ofertą MAN. Na pytania odpowiadali eksperci MAN oraz eksperci producentów zabudów. Obok możliwości przejazdu po torze próbnym istniała także opcja wyboru odcinka terenowego. W celu zademonstrowania możliwości i koncepcji napędów pojazdów budowlanych, utworzony został także specjalny odcinek żwirowy.

Podczas dyskusji technicznych można było zasięgnąć porady przedstawicieli ponad 50 dostawców i producentów zabudów oraz wyposażenia.

Specjalna wystawa pojazdów komunalnych

Szeroka paleta zadań w dziedzinie zarządzania odpadami, utrzymaniem dróg i…czytaj dalej


Specjalna wystawa pojazdów komunalnych

MAN Trucknology® Days 2013Szeroka paleta zadań w dziedzinie zarządzania odpadami, utrzymaniem dróg i rurociągów, pojazdów zimowych i budowlano-komunalnych wymusza specjalistyczne rozwiązania transportowe. MAN zaprezentował konfiguracje pojazdów, oparte na typoszeregach TGL, TGM oraz TGS. Są to narzędzia dla komunalnych i prywatnych operatorów. Flotę tych pojazdów uzupełniają lżejsze klasy, jak Volkswagen Caddy, Amarok oraz Crafter.

MAN oferuje pojazdy wyposażone w od dwóch do czterech osi.MAN TGM w wersji trzyosiowej pozwala na przewozy o dużej ładowności rzędu 19.4 tony, czyli o jedną tonę więcej, co czyni ten pojazd atrakcyjnym na tle konkurencji. MAN TGS odznacza się wysoką elastycznością w zakresie popularnych pojazdów trzyosiowych. Kierowana oś wleczona o nośności dziewięciu ton czyni MAN liderem w tym segmencie rynku.

Szczególnym rodzajem pojazdu są zamiatarki. Z jednej strony wymaga się od nich przemieszczania pomiędzy poszczególnymi miejscami pracy z typową prędkością 80km/h, a z drugiej operowania z niską prędkością rzędu 2 km/h podczas wykonywania pracy. Prędkość taka realizowana jest za pośrednictwem specjalnego reduktora. Ponieważ wyposażenie zamiatarki wymaga przestrzeni pomiędzy osiami, konieczne było przeniesienie w inne miejsca elementów takich jak: wloty powietrza, zbiornik paliwa, akumulatory oraz układ wydechowy. Specjaliści z działu MAN | Support Modification koordynują takie prace, aby producenci zabudów oraz klienci otrzymali pojazd dokładnie odpowiadający specyfikacji.

MAN Trucknology Roadshow

MAN Trucknology® Days 2013Dni technologii MANa zawsze są sygnałem do rozpoczęcia imprezy MAN Trucknology Roadshow 2013. Prawie 70 pojazdów typoszeregów TGL, TGM, TGS oraz TGX zostanie wysłanych na drogi Europy. Co roku w taką trasę wysyłana jest nowa flota pojazdów. W 2013 roku jedna czwarta z nich będzie napędzana silnikami Euro VI. Jako kompletne pojazdy z zabudowami lub naczepami stanowią one przegląd oferty w zakresie rozwiązań dystrybucyjnych i dalekobieżnych, budowlanych, ciężkich i komunalnych. Lista konfiguracji jest długa: ciągniki siodłowe, ciągniki ciężkie, zabudowy skrzyniowe i firanowe, do przewozu drzewa, wywrotki i hakowce, betoniarki, do przewozu napojów, z podnośnikami w różnych konfiguracjach, a także zestawy budowlane z dźwigami. Ponadto na liście tej znajdują się pojazdy do zimowego utrzymania dróg oraz wywozu odpadów, jak również z wymiennymi zabudowami dla straży pożarnej, reprezentujące sektor komunalny.

Flota tych pojazdów utrzymana jest w kolorze purpury i zarządzana przez organizacje sprzedaży MAN w Europie, które organizują prezentacje w poszczególnych krajach. Wytypowani przedstawiciele handlowi MAN gotowi są do zaaranżowania jazd próbnych tych pojazdów dla swoich klientów. Dzięki temu istnieje możliwość zapoznania się z rozwiązaniami MAN dla konkretnych sektorów.

Pozostała część prezentowanych pojazdów pochodzi z floty “pojazdów na wynos” (“trucks to go”). Większość z nich, utrzymana w kolorze białym, po-chodzi z oferty przeznaczonej na europejski rynek, na którą składają się nowe pojazdy z kompletnie wyposażonymi zabudowami dla różnych branż. Dostępne są w krótkich terminach, co daje możliwość szybkiego reagowania na zapotrzebowanie klientów, co z kolei przekłada się na ekonomikę prowa-dzenia ich działalności. Aktualizowana codziennie lista 240 pojazdów wraz ze zdjęciami oraz szczegółowym opisem jest dostępna pod adresem: www.man-truckstogo.com.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!