Pojazdy budowlane MAN-a na Bauma 2013

, 16 kwietnia 2013, 15:38

Nowe pojazdy trakcyjne z silnikiem Euro 6 są główną atrakcją stoiska firmy MAN na targach budowlanych Bauma.

Silniki Euro 6

MAN budowlaneMAN po raz pierwszy zaprezentuje na targach Bauma silniki spełniające wymagania normy Euro 6 dla pojazdów budowlanych. Nowością są także kabiny kierowców ze zderzakami, podwójna kabina dostępna w typoszeregach MAN TGL i TGM oraz ciężka czteroosiowa wywrotka o całkowitej masie dopuszczalnej 50 ton, przeznaczona dla górnictwa odkrywkowego. Na targach można oglądać pojazdy budowlane MAN w wersji z silnikiem Euro 6.

Bardzo ważnym aspektem uwzględnianym w pracach konstrukcyjnych nad układem napędowym było zapewnienie silnego ciągu przy małych obrotach silnika, co odgrywa istotną rolę przy prowadzeniu pojazdów budowlanych i pojazdów z napędem na wszystkie koła. Nowe silniki w porównaniu z silnikami Euro 5 uzyskują maksymalny moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu pełen moment obrotowy osiągany jest bardzo wcześnie.

Nowe pojazdy MAN TGX i TGS mają całkowicie nowy przód ze zintegrowanym stalowym zderzakiem. Stalowy trzyczęściowy zderzak dostępny jest także w pojazdach typoszeregu TGL przeznaczonych do normalnego ruchu drogowego oraz typoszeregu TGM w wersjach z napędem do poruszania się po drogach i wersjach z napędem na wszystkie koła. Nowe wnętrze kabiny kierowców w zaprezentowanych dotychczas pojazdach MAN TGL i TGM zostało dobrze przyjęte przez klientów. Zapewnia ono większy komfort i jest bardziej funkcjonalne.

Nowa kabina i większe możliwości

Ponadto MAN prezentuje na targach zmienioną podwójną kabinę dla pojazdów TGL i TGM. Jej wygląd zewnętrzny został dostosowany do charakterystycznej linii pojazdów Euro 6, a wnętrze otrzymało nowe wyposażenie.

Konstruując silniki Euro 6 i związane z nimi systemy oczyszczania spalin inżynierowie MAN starali się ograniczyć dostępne obciążenie użytkowe. Nowy system oczyszczania spalin nie mógł w założeniach konstruktorów ograniczać możliwości wykonywania zabudów pojazdu. Zdaniem producenta efekt tych starań jest pomyślny. Powyżej górnej krawędzi ramy nie ma żadnych elementów pojazdu, które mogłyby utrudnić montaż zabudowy. Specyfikę branży należało uwzględnić przy projektowaniu bocznych przestrzeni zabudowy. Wsporniki wywrotek z żurawiem do ładowania, hydrauliczne zbiorniki i pompy oleju do zapewnienia napędu do obsługi zabudowy i montażu dodatkowych urządzeń, takich jak pług śnieżny, szczotka czy sprężarka do silosów są przykładem dobrego dla użytkownika rozwiązania.

Stalowy zderzak

Odporny zderzak stalowy – charakterystyczny element wyposażenia pojazdów budowlanych i komunalnych – został zmodyfikowany w ramach prac nad nowym wzornictwem pojazdów z silnikiem Euro 6. Zderzak ten jest teraz we wszystkich typoszeregach MAN trzyczęściowy, co pozwala ograniczyć koszty ewentualnej naprawy. Duże otwory chłodnicy zapewniają prawidłowe chłodzenie silnika Euro 6 podczas eksploatacji pojazdu. Zintegrowany stopień ułatwia kierowcy czyszczenie przedniej szyby. W typoszeregach TGS i TGX tablica rejestracyjna zasłania przedni zaczep transportowy ograniczając w ten sposób jego zanieczyszczenie. W razie potrzeby uchwyty tablicy rejestracyjnej mogą być złożone do dołu.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!